واکنش‌هابه هجوم به مسجدالاقصی+تصاویر

کد خبر: 433243

یورش گسترده امروز نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی چندین مجروح بر جای گذاشت و خسارت‌های بسیاری به این مسجد وارد شد.

فارس: شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تعرض‌هایی که علیه مسجدالاقصی صورت می‌گیرد نتیجه کوتاهی عربی و از هم پاشیدگی موضع عربی در قبال مسجدالاقصی و قدس است.

عزام در گفت‌وگویی با وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، گفت: حالتی که اکنون قدس و مسجدالاقصی با آن روبه‌روست نتیجه سال‌ها کوتاهی، شکست و ناتوانی در مقابله با توطئه‌های اسرائیلی در قبال آن است. تلاش‌های فلسطینی-فردی برای دفاع از مسجدالاقصی (و فلسطین) به عنوان مهم‌ترین مسأله اعراب و مسلمانان کافی نبوده است. برادران عرب در طول سال‌ها علیرغم اینکه وضعیت داخلی آرامی داشتند در دفاع از مسجدالاقصی کوتاهی کرده‌اند و امروز که با جنگ داخلی در کشورهایشان روبرو هستند توقعی از آنها نمی‌رود.

شیخ عزام در ادامه خواهان وحدت موضع فلسطینی در این خصوص شد.

وزیر اوقاف فلسطین: حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، نقض حرمت مقدسات بود

در همین راستا شیخ «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین گفت: آنچه نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) در مسجدالاقصی انجام دادند ، وحشیانه نگهبانان و معتکفان در مسجد «قبلی» را مورد ضرب و شتم قرار دادند و نیز اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به سمت آنها کردند چیزی جز نقض حرمت مقدسات مسجدالاقصی و تعرض آشکار به احساسات مسلمانان نبود.

ادعیس از سازمان‌های بین‌المللی و جهان عرب و اسلامی خواست برای حمایت از اماکن دینی و فرهنگی به پا خیزند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح به مسجدالاقصی یورش بردند و درگیری‌های گسترده‌ای در صحن مسجدالاقصی رخ داد. در این یورش چندین نفر زخمی شدند و خسارت‌های بسیاری به این مسجد شریف وارد شد.

رئیس هیأت عالی اسلامی فلسطین: معتکفان مسجدالاقصی مانع ورود شهرک‌نشینان شدند

«عکرمه صبری» رئیس هیأت عالی اسلامی فلسطین اعلام کرد معتکفان در داخل مسجدالاقصی موفق شدند جلوی هجوم شهرک‌نشینان را بگیرند.

وی افزود: مجموعه‌ای از شهرک‌نشینان که حدود 30 تن بودند سعی داشتند وارد مسجدالاقصی شوند و آیین‌ها نژادپرستانه برگزار کنند اما با تکبیرهای معتکفان و اعتراض‌های آنها به سرعت عقب‌نشینی کردند.

شیخ عدنان: همه ملت فلسطین در مقابل تعرض‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی بایستند

شیخ «خضر عدنان» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین از اهالی کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی 1948 خواست برای یاری مسجدالاقصی به پا خیزند.

حماس: تشکیلات خودگردان، مقاومت را برای دفاع از مقدسات آزاد بگذارد

«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرد و از تشکیلات خودگردان خواست مقاومت را آزاد بگذارد تا بتواند به نقش خود در دفاع از مقدسات عمل کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها