کدام دموکرات‌ها با برجام مخالف هستند؟

کد خبر: 438096

نیمی از فرصت دو ماهه کنگره آمریکا برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک گذشته و آن گونه که از موضع‌گیری‌های دموکرات‌ها عیان است در صورت رد برجام در کنگره و وتوی متعاقب آن توسط اوباما، جمهوری‌خواهان توان خنثی کردن وتو را نخواهند داشت.

تسنیم: کنگره آمریکا که اکنون تحت تسلط حزب جمهور‌خواه ملقب به "حزب قدیمی بزرگ" (GOP) است در ماه سپتامبر درباره برنامه جامع اقدام مشترک رأی‌گیری خواهد کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، وعده داده که اگر برجام در کنگره رد شود، نتیجه رأی‌گیری را وتو خواهد کرد.

در این میان، برای اینکه جمهوری‌خواهان بتوانند در صورت وتوی رأی منفی به برجام توسط اوابما، وتوی وی را خنثی سازند (override) به آراء تعدادی از دموکرات‌ها نیز نیاز دارند، زیرا به تنهایی نمی‌توانند دو سوم مجموع آراء لازم برای خنثی کردن وتوی اواباما را فراهم سازند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وتوی ریاست‌جمهور اینجا کلیک کنید.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که به برجام "نه" خواهند گفت (11 نماینده از 44 دموکرات لازم برای خنثی کردن وتو):

151 دموکرات مجلس نمایندگان در ماه می در نامه‌ای به اوباما از مذاکرات هسته‌ای ایران که در آن زمان هنوز به پایان نرسیده بود اعلام حمایت کردند، البته تنها 146 نفر از این دموکرات‌های حق رأی دارند و تاکنون هیچکدام علیه برنامه جامع اقدام مشترک موضع‌گیری نکرده‌اند.

دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا که به برجام "نه" خواهند گفت (2 سناتور از 13 سناتور لازم برای خنثی کردن وتوی اوباما):

دموکرات‌های سنا که به برجام "بله" خواهند گفت (18 سناتور از 34 سناتور لازم برای تداوم وتوی اوباما):

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها