رسیدگی به درخواست دانشجویان نخبه

کد خبر: 438736

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به محدودیت هایی که داریم اما درخواست دانشجویان نخبه پیگیری می شود.

مهر: مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری سال ۹۳ امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای علوم و بهداشت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم اسحاق جهانگیری گفت: کشور ما در این ایام در آستانه عبور از شرایط سخت و ورود به دورانی است که چشم انداز روشنی دارد. فرصت های مناسبی برای کشور پیش می آید که باید قدر این فرصت ها را دانسته و از آن حراست کنیم و مانند گذشته فرصت ها را از دست نداده و فرصت سوزی نکنیم.

وی گفت: موفقیتی که کشور ما در فضای بین المللی بدست آورد، می تواند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت جدی قرار دهد و یک فرصت جدید برای تحول و توسعه در کشور ایجاد کرده است به شرط آنکه همه دستگاههای حاکمیتی، علمی، تخصصی تعریف درستی از نقش خود در دوره جدید داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید از این فرصت برای پیشرفت و رفاه مردم استفاده شود.

وی یادآور شد: با ایستادگی و صبوری ملت ایران، هدایت مقام معظم رهبری و مدیریت شخص رئیس جمهور و تخصص و دانش تیم قوی هسته ای کشور از پیچ خطرناکی عبور داده شد و به نقطه ای رسید که ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شود و افق تازه ای پیش روی کشور قرار گیرد.

جهانگیری ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر آسیب هایی به کشور رسید که فقط اتلاف منابع ثروت کشور نبود، بلکه بیشتر این اتلاف در منافع مدیریت اتفاق افتاد. کیفیت پیش پای کمیت قربانی شد. شعار زدگی به جای عقلانیت بر مدیریت کشور اضافه شد. در این دوران نه تنها کشور سودآور نبود بلکه به اصل سرمایه ها نیز آسیب رسید. با توجه به شرایط توسعه ای که در زمان حال فراهم شده است توسعه علمی جزو مهمترین کارها است که باید انجام گیرد. این شعار نیست که توسعه علمی و فناوری رمز بقای کشور است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ستون توسعه علمی، برنامه های علمی با کیفیت است. دانشگاههای ما باید کیفیت علمی را در خود حاکم کنند. دانشگاه با کیفیت یعنی گسترش مراکز آموزش عالی. ما اگر بخواهیم از تورم، رکود، فشار در همه جای کشور فرار کنیم راه حل آن این است که به دانشگاهها توجه جدی داشته باشیم. سرمایه انسانی مهمترین سرمایه ای است که ما می توانیم به وسیله آن به تورم و ناکارآمدی غلبه کنیم.

وی گفت: در شرایط جدیدی که ایجاد شده است دانشگاهها باید نقش محوری داشته باشند. دانشجویان نمونه باید فکر کنند که در این مرحله چه نقشی می توانند بر عهده بگیرند. دانشگاهها باید فکر کنند که در این توسعه چه نقشی می توانند داشته باشند.

جهانگیری افزود: در حال حاضر کشورهای دنیا به شدت و با سرعت به سمت ایران می آیند که این مسئله هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید و اگر خوب برنامه ریزی نشود همه به تهدید تبدیل می شود. ما باید از این فرصت خوب استفاده کنیم و این مسئله نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق است. نخبگان کشور در این دوران جدیدی که کشور قرار دارد و توسعه جدی کشور در حال رقم خوردن است باید راهکار ارائه دهند. دولت مشغول تدوین برنامه ششم و برنامه پس از تحریم است و برای اینکه از این دوران بهترین استفاده شود نیازمند این است که از کمک نخبگان استفاده کند. نخبگان می توانند برای استفاده از این فرصت به دولت کمک کنند.

وی در پایان افزود: درخواست دانشجویان نخبه با توجه به محدودیت هایی که در ریاست جمهوری وجود دارد پیگیری می شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزرای علوم و بهداشت نیز خواست در راستای محقق شدن درخواست دانشجویان نخبه اقدامات لازم را انجام دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها