سرگردانی زن یک داعشی در ترکیه+عکس

کد خبر: 439938

"شوکی بِگوم" زن یک داعشی که با 5 فرزندش از سوریه به ترکیه فرار کرده است، از سازمان های جهانی می خواهد که وی را به شهرش منچستر برگردانند.

سرگردانی زن یک داعشی در ترکیه+عکس
العالم: روزنامه "ساندی تایمز" انگلیس نوشت : شوکی بگوم اصالتاً بنگلادشی است و با فرزندانش 10 ماه در شهر الباب در شمال سوریه زندگی می کرد و به فرزندان اعضای خارجی داعش زبان انگلیسی آموزش می داد. ساندی تایمز نوشت: بگوم هم اکنون مخفیانه در ترکیه زندگی می کند؛ مشکلات و سختی ها در سوریه او را افسرده کرده و اکنون نگران افتادن به دام اعضای داعش در ترکیه است.
بگوم تأکید می کند که عناصر داعش مسلمان نیستند. این روزنامه انگلیسی می افزاید : بگوم می خواهد به انگلیس بازگردد و نمی تواند در ترکیه بماند زیرا معتقد است که داعش در تعقیب وی است . مسؤولان انگلیسی از قضیه بگوم مطلع هستند . ساندی تایمز اعلام کرد : معلوم نیست که بگوم در صورت بازگشت به انگلیس آیا با اتهام تروریسم مواجه خواهد شد یا نه . ساندی تایمز به نقل از احمد عبدالقادر که می گوید در انتقال بگوم وفرزندانش از سوریه به ترکیه مشارکت کرده بود ، گزارش داد : من می دانم که ده ها نفر دیگر همچون بگوم پس از دیدن واقعیت های داعش از این گروه جدا شدند ولی اکثر کشورها از پذیرفتن اتباع خود امتناع می کنند و به آنها اجازه نمی دهند که به کشورهایشان بازگردند. عبدالقادر افزود : افرادی که به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه می روند ، می فهمند که آنچه قبلاً درباره داعش شنیده اند ، دروغ است و شنیده ها با دیده ها فرق می کند و این مناطق برای آنها زندان است . عبدالقادر که عضو گروه " چشمی بر وطن "در ترکیه است ، گفت : 20 تا 25 نفر هر هفته تمایل خود را برای بازگشت به کشورهایشان اعلام می کنند و اگر دولت ها همکاری کنند ، ما می توانیم تعداد بیشتری را به کشورهایشان بازگردانیم ولی کشورها نمی خواهند اتباع خود را بپذیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها