تدابیر دفاعی کره جنوبی با کمک آمریکا

کد خبر: 439958

مقام‌های نظامی کره جنوبی نسبت به ترک بیش از ۷۰% زیردریایی‌های کره شمالی از پایگاه‌های خود به قصد مکان نامعین و احتمال بروز درگیری هشدار دادند.

فارس: بیش از 50 زیر دریایی کره شمالی که 70% مجموع ناوگان زیر دریایی‌های این کشور را شکل می‌دهد، پایگاه‌های خود را همزمان با شدت گرفتن تنش در منطقه ترک کرده‌اند.

بنوشته روزنامه انگلیسی «میرر» مقام‌های کره جنوبی بیم آن‌را دارند که کره شمالی همزمان با آغاز گفت‌وگوهای سطح بالا برای کاستن از تهدید جنگ، خود را آماده درگیری می‌کند.

یک مقام نظامی کره جنوبی به خبرنگاران گفت : «70% زیر دریایی‌های کره شمالی پایگاه‌های خود را ترک کرده و مکان فعلی آن‌ها نامعین است. موقعیت کنونی بسیار جدی است.» این مقام نظامی کره جنوبی در ادامه از انجام تدابیر دفاعی شایسته با کمک نیروهای آمریکایی برای مقابله با کره شمالی خبر داد. این در حالی است که کره جنوبی و شمالی روز یکشنبه (امروز) گفت‌وگوهایی در سطوح بالا با هدف حل بحران نظامی بین دو کشور برگزار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «مین کیونگ ووک» سخنگوی رئیس جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت که دو کره در طول شب گذشته مذاکراتی در روستای «پانمون جوم» که آتش بس در آن برقرار است، برگزار کردند تا راه حلی برای شرایط اخیر پیدا کنند.

در طول روزهای گذشته دو کره به آستانه جنگ و درگیری نظامی رسیده‌ بودند. هفته گذشته در مرز دو کشور 3 مین متعلق به کره شمالی منفجر شد که به موجب آن 2 گشت مرزی کره جنوبی زخمی شدند. بعد از آن کره جنوبی با استفاده بلندگوهای مرزی در مناطق مختلف اقدام به پخش شعارهایی ضد کره شمالی کرد.

تنش میان دو کره بعد از آغاز رزمایش نظامی سالیانه آمریکا و کره جنوبی که از 17 اوت آغاز شد، شدت گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها