پروازموفق جدیدترین پهپادرزمی اروپا+تصاویر

کد خبر: 441694

پهپاد رزمی «نئورون» که حاصل تلاش چند شرکت اروپایی است، این هفته در یکی از پایگاه‌های هوایی ایتالیا، تست‌های مد نظر را با موفقیت پشت سر گذاشت.

فارس:یکی از جدیدترین پهپادهای محصول مشترک چند کشور اروپایی که شبیه پهپاد آمریکایی «X_47B» است، در یکی از پایگاه‌های هوایی ایتالیا پرواز آزمایشی‌اش را با موفقیت انجام داد. به نوشته خبرگزاری «یونایتد‌پرس»، نمونه اولیه پهپاد موسوم به «نئورون» (nEUROn) با مشارکت شرکت‌های فرانسوی «داسو»، «آلینیا آرماچی» ایتالیا، «ساب» سوئد و شرکت‌های دیگر از سوئیس و یونان توسعه یافته است. در 12 آزمایش صورت گرفته این پهپاد جدید میزان سطح مقطع راداری پایین و اشعه مادون قرمز مورد تایید قرار گرفته است.

شرکت آلینا از سازندگان پهپاد نئورون در این زمینه گفت که قرار است آزمایش بعدی بر روی این پهپاد رزمی جدید تابستان سال جاری در سوئد و برای ارزیابی توان به کارگیری تسلیحات تعبیه‌شده در داخل آن، صورت گیرد. هنوز جزییات بیشتری از انجام پرواز آزمایشی این پهپاد فاش نشده است.

چندی قبل نیز آزمایش‌های اولیه بر این پهپاد جدید در ساردینای ایتالیا صورت گرفته بود. این پهپاد بسیار شبیه به پهپاد آمریکایی «Northrop Grumman X-47B » است. نیروی دریایی آمریکا سال گذشته این پهپاد را آزمایش کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها