استفاده از فاحشه ها برای تطهیر بیگانگان

کد خبر: 441752

در سال‌های اخیر تاریخ‌سازی برای تطهیر آمریکا و انگلیس از جنایات رژیم پهلوی شدت بیشتری گرفته است. نگارش کتاب تا ساخت مستند​ ​از جمله‌ این فعالیت‌هاست​​ ​تا چهره وابسته پهلوی اول و دوم به دولت‌های استعماری را ترمیم کنند​.

استفاده از فاحشه ها برای تطهیر بیگانگان
سرویس سیاسی فردا- ​ در سال‌های اخیر تاریخ‌سازی برای تطهیر آمریکا و انگلیس از جنایات رژیم پهلوی شدت بیشتری گرفته است. نگارش کتاب تا ساخت مستند​ ​از جمله‌ این فعالیت‌هاست​​ ​تا چهره وابسته پهلوی اول و دوم به دولت‌های استعماری را ترمیم کنند​. در این تولیدات سعی شده است تا از شاهان پهلوی چهره‌هایی ملی بسازند که نه تنها نوکری دول غربی را نمی‌کردند بلکه در مقابل ان‌ها نیز می‌ایستادند.
در جدیدترین حرکت برای تکمیل چنین پازلی​​ ​یک نشریه اصلاح‌طلب برای تطهیر آمریکا و انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد دست به دامن فاحشه‌ها شد. دو هفته نامه روشن در آخرین شماره خود تصویر روی جلد خود را به یکی از معروف‌ترین عکس‌های شهرنو ​محله بدنام قبل از انقلاب ​اختصاص داد تا به بزرگداشت کودتای ۲۸ مرداد بپردازد.
از شهرنو تا تمجید سریال مستهجن
این نشریه که پیش ازین در گزارشی مفصل به تبلیغ سریال مستهجن بازی و تاج و تخت دست زده بود و در شماره ی بعدی نیز به جای عذرخواهی از اقدام خود و بی توجه به اینکه IMDB معتبرترین پایگاه اینترنتی طبقه‌بندی فیلم و سریال​ نیز این سریال را در حاوی تصاویر جنسی و خشنونت طبقه بندی کرده است به تفصیل در باب پورنوگرافی‌بودن یا نبودن ای سریال سخن گفت​ت. نویسندگان این نشریه اخرالامر پذیرفته​‌اند​ که این سریال را می‌توان مستهجن قلمداد کرد.
شماره 18 این دو هفته نامه با تیتر «تهران، شهرنو،کودتا» منتشر شده است. گزارش‌هایی درباره جایگاه فاحشه‌های قلعه در روابط سیاسی و اجتماعی پایتخت پهلوی پیش و پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ منتشر کرده است. «نگاهی به حضور روسپی‌های شهرنو در سرنگونی دولت مصدق»، «تاریخچه شهرنو از شکل‌گیری تا تخریب»، گفتگو با محمود زندمقدم، محقق و نویسنده کتاب شهرنو و زکریا هاشمی نویسنده رمان طوطی فیلمسازی پیش از انقلابی که پا به ان جا گذاشته بود» عناوین برخی از مطالب این نشریه است که روی جلد آن درج شده است « همراه با عکس‌ها و مطالبی خواندنی درباره این محله بدنام».
در ۲۸ مرداد ۳۲ اراذل و اوباش که زنان فاحشه‌ آن‌ها را همراهی می‌کردند یکی از اجزای اصلی کودتا علیه دولت مصدق بودند. همین بهانه‌ای تا پرونده مفصل ۱۴ صفحه‌ای درباره نقش زنان فاسد در این رخداد سیاسی اجتماعی در این نشریه منتشر شود و به تفصیل به تاریخچه شهرنو و نحوه زندگی زنان با آب و تاب و عکس پرداخته شود.
رضاخان نوکر انگلیسی‌ها نبود
اما در خلال این گزارش‌های به ظاهر تاریخی و اجتماعی درباره سرگذشت و زندگی زنان نکات سیاسی جالبی هم بیان می‌گردد. در مطلب داستان قلعه که تاریحچه شهرنو می‌باشد فرزانه ابراهیم‌زاده که سابقه عضویت در گروه ادب و هنر روزنامه شرق را دارد می‌نویسد: « در کتاب «شهرنو» نوشته دکتر «محمود زندمقدم» از حبیب‌الله خان شیبانی از نظامیان اواخر دوره قاجار و پهلوی اول نقل شده است که سروالد اسمارت مستشار شرقی سفارت انگلیس که با آداب و سنن ایرانی آشنایی داشته عامل ارتباط رئیسش «نورمن» و «سیدضیاالدین طباطبایی» بوده و دستورهای وزارت خارجه انگلیس به او ابلاع میکرده است یکی ازاین دستورها که به تهران می‌رسد حاکی از براندازی رضاخان سردار سپه بوده است و بر اساس آن ظاهرا حبیب‌الله خانکه به او اعتماد داشتند ماموریت می‌یابد تا مراتب را به سید ضیا نخست وزیر وقت حالی کند. این ماموریت در حضور اسمارت به حبیب‌الله خان داده می‌شود و او هم رضاخان را از این توطئه آگاه می‌سازد. رضاخان به قصد انتقام دو دیپلمات ارشد انگلیسی را توسط قزاق‌هایش در منزل زنی معروف به عزیرکاشی غافلگیز می‌کند و همین باعث می‌شود آن‌ها پس از رسوایی مطبوعاتی از ایران خارج شوند.
نگاهی به​ ​شواهد تاریخی و ​حوادث آن روزگار بیان‌گر آن است که انگلیسی‌ها ​سردار سپه‌ها را با برنامه ریزی توسط ژنرال آیرونساید به حکومت می‌رسانند. ژنرال آیرون ساید که فرمانده‌ی قشون انگلیس در قزوین بود در مورد رضاخان می‌گوید: «رضاخان یکی از بهترین افسران ایرانی است. او یک سرباز واقعی و سریع‌ترین مردی است که تا امروز دیده‌ام. در ایران یک دیکتاتوری نظامی گرفتاری‌های ما را برطرف خواهد کرد و ما را قادر خواهد ساخت بی‌هیچ دردسری این کشور را ترک کنیم.»
​در سال‌های اخیر تاریخ‌نگاران لیبرال سعی و تلاش فراوانی دارند تا نقشه دول استعمارگر آمریکا و انگلیس در به قدرت رسیدن و حکومت پهلوی اول و دوم نادیده گرفته و به تطهیر ان‌ها بپردازند طنز ماجرا وقتی بیشتر می‌شود که تاریخ‌نگاران وابسته سعی میکنند رضاخان و پسرش را وطن پرست و ضد امریکا و انگلیس بنمایانند.​ مستندهایی نظیر «از تهران تا قاهره» و «انقلاب ۵۷» در همین راستا تولید گردید.
​این نشریه ​گفتگویی نیز با محمود زندمقدم صورت ​داده​ ​و به​ تشریح جامعه شهر نو می‌پردازد. وی می‌گوید:​ ​« جامعه شهرنو به چند طبقه تقسیم می‌شوند.​ ​پایین ترین طبقه اجتماعی دربان‌ها بودند که رفت و آمدها را کنترل می‌کردند. دربان‌ها افرادی معتاد و بله‌قربان‌گو بودند. یک گروه هم روسپی‌ها بودند که اکثریت این جامعه را تشکیل می‌دادند در بین این دو طبقه کم تر کسی را می‌بینید که حتی شش کلاس سواد داشته باشد. ...این قشر از جامعه هیچ مطالعه‌ای ندارند و اهل سیاست و تحلیل نیستند...در شهر نو چد نفر معروف بودند مثل پری بلنده که بع ار انقلاب اعدام شد و شمسی دو خواهران و پری قری و.. هم با کلانتری رابطه بسیاری نزدیکی داشتند و هم با جاهل‌ها..ورود و خروج از شهرنو بون اجازه پلیس ممکن نبود هیچ خانمی نمی‌توانست وارد شهرنو شود و هیچ خانمی‌هم نمی‌‌توانست بدون اجازه کلانتری از آن جا بیرون برود. این زنان با استفاده از ارتباطشان با کلانتری و به دستور جاهل‌ها عده‌ای را با خودشان بیرون آوردند. جاهل‌ها هدایت‌گر این زن‌ها بودند و البته جاهل‌ها هم خودشان بازیچه دست دیگری بودند....» زندمقدم در حالی از این کسان دیگر سخن نمی‌گوید که به صراحت با ادعای دست‌های خارجی در جریان کودتا ۲۸ مرداد مخالف است و می‌گوید « تنها سند سی آی ای سندی است که دونالد دونالد ویلبر مسئول بخش مربوط به ایران و رئیس کرمیت روزولت منشتر کرده و رسما اعلام کرد ما سندی درباره ۲۸ مرداد نداریم. ویلبر معتقد است کودتای ۲۸ مرداد از درون جوشیده است و آن ها نقشی در بروز آن دارند. و در پاسخ به این سوال که روزولت این کودتا را طراحی نکرده است؟ می‌گوید این یک قصه است که آقای «زاهدی» سرهم‌بندی کرده ویلبر ماجرای توافق با انگلیس ها را شرح داده و گفته ما کار خاصی در روز ۲۸ مرداد انجام ندادیم و تصور می‌کردیم در روز ۲۵ مرداد کودتا شکست خورده است ما کودتا را تمام شده می‌دانستیم» این ادعا در این نشریه در حالی رخ میدهد که مصاحبه شوند​ه​ تمام تلاش خود را کرده است میان اتفاقات ۲۸ مرداد با اتفاقات ۲۵ مرداد و روزهای قبل از آن تفکیک کند. وقتی تلاش‌های آمریکا و انگلیس در پلان اول کودتا علیه مصدق را نمی‌تواند لاپوشانی کند جوری سخن می‌گوید که میان پلان یک و دو تفاوت وجود دارد و دیگر آن‌ها ورود جاهل‌ها و زنان شهرنویی را به خیابان‌ها برنامه ریزی و مدیریت نکرده‌اند و پلان دوم کودتا اتفاقی برنامه ریزی نشده و اتفاقی بوده است.
تحریف تاریخ
نقش و توطئه‌چینی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در کودتای نافرجام ۲۵ مرداد یکی از بدیهیات تاریخی است که اسناد آن منتشر گردیده است. ​نقشه اول دستور آغاز آن ساعت ۷ شب ۲۴ مرداد به صورت رمز «حالا دقیقا نیمه شب است» از رادیو فارسی بی‌بی‌سی صادر شد. بدین صورت بودکه ساعت یازده و نیم شب افسران و افراد گارد شاهنشاهی ابتدا دکتر حسین فاطمی وزیر امور خارجه و مهندس جهانگیر حق‌شناس وزیر راه و مهندس احمد زیرک‌زاده از موسسین جبهه ملی و عضو ارشد حزب ایران را در شمیران توقیف نمودند و برای توقیف رییس ستاد ارتش نیز به منزلشان مراجعه ​کردند ولی چون تیمسار ریاحی در ستاد ارتش مشغول به کار بود دستگیری ایشان موفق نشد.​ پس از آن فرمان عزل​ مصدق را که محمدرضا پهلوی صادر کرده بود​ را یک ساعت بعد از نیمه شب ۲۵ مرداد سرلشکر نصیری که رئیس گارد سلطنتی با همراهی تانک و زره‌پوش از سعدآباد به خیابان کاخ آورد تا در منزل دکتر مصدق به او ابلاغ کند. نیروی محافظ مقر​ ​​مصدق بلافاصله نصیری و نیروی همراه او را بازداشت کردند. شاه که قبلا به کلاردشت رفته بود با شنیدن خبر به رامسر رفت و از آنجا با هواپیما به بغداد و سپس به رم پرواز کرد.
با شکست نقشه اول کودتا در ۲۵ مرداد نقشه جایگزین و پلان دوم اجرایی می‌گردد. این‌بار جاهل‌ها و زنان بدکاره به حمایت از نظامیان کودتاچی آمده وبا شعار «جاوید شاه» کنترل خیابان‌ها را به دست می‌گیرند. و در نهایت دولت مصدق سرنگون می‌گردد.
زاهدی نخست وزیر کودتا زمین‌هایی را برای ساخت‌خانه‌های بیشتر در شهرنو و سهامی در بانک‌ها به عنوان دست‌خوش به این زنان فاسد شهرنو داد. حال ۶۲ سال پس از آن‌ کودتا یک نشریه اصلاح‌طلب به زندگی این زنان پرداخته است تا در حاشیه‌اش از عدم نقش آمریکا و انگلیس بگوید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها