بررسی بازداشت نتانیاهو در پارلمان انگلیس

کد خبر: 443144

پارلمان انگلیس درخواست برای بازداشت نخست وزیر اسرائیل را در حالی بررسی می‌کند که امضاها برای این کار به بیش از 100 هزار مورد رسیده است.

ایسنا: پارلمان انگلیس درخواست برای بازداشت نخست وزیر اسرائیل را در حالی بررسی می‌کند که امضاها برای این کار به بیش از 100 هزار مورد رسیده است.

به گزارش راشاتودی، در درخواست آنلاین بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار است سپتامبر 2015 در لندن به سخنرانی بپردازد.

براساس قوانین بین‌الملل، او را باید به خاطر ارتکاب جرایم جنگی در صورت ورود به لندن بازداشت کرد چون دستش به خون بیش از 2000 غیرنظامی مربوط به جنگ 2014 آغشته است.

پارلمان انگلیس باید به دلیل رسیدن تعداد امضاهای این درخواست به بیش از 100 هزار مورد این درخواست را مورد بررسی قرار دهد.

دولت لندن قبلا درخواست برای بازداشت نتانیاهو را رد کرده و در بیانیه‌ای آورده بود: براساس قوانین بین‌المللی و قانون انگلیس اعضای ارشد دولت‌های خارجی در سفر به انگلیس نظیر نخست وزیر اسرائیل که قرار است ماه جاری میلادی به لندن سفر کند،‌ دارای مصونیت قضایی هستند و نمی‌توان آنها را دستگیر کرد.

دولت انگلیس ادعا کرده که در جریان عملیات نظامی تابستان 2014 موسوم به "صخره سخت"، اسرائیل از خود براساس قوانین بین‌الملل دفاع کرد.

دولت لندن همچنین تاکتیک‌های تروریستی حماس نظیر شلیک راکت به اسرائیل، ساخت تونل و عدم پذیرش مکرر آتش بس را محکوم کرد.

انگلیس در این بیانیه همچنین آورده است:‌ لندن دوست نزدیک اسرائیل است و ما از داشتن روابط نزدیک و دیرینه با اسرائیل خرسندیم چون این همکاری‌ها در طولانی مدت به وجود آمده‌اند.

سازمان دهنده این درخواست برای بازداشت نتانیاهو خود نسبت به اجرایی شدن این درخواست ابراز تردید کرد و گفت: به دلیل قوانین قضایی و حقوقی بین‌الملل مطمئن نیستم که نخست وزیر اسرائیل دستگیر شود اما این پیامی واضح به او است تا بفهمد که تعداد زیادی از مردم نمی‌خواهند او به انگلیس بیاید.

نتانیاهو قرار است در سفر خود به انگلیس با دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور دیدار کند. همچنین تدابیر امنیتی شدیدی پیش از سفر وی در لندن اندیشیده شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها