هجوم جبهه النصره به فرودگاه ابوالظهور

کد خبر: 443836

شبکه الجزیره مدعی شد که جبهه تروریستی النصره و نیروهای همپیمان آن حمله گسترده‌ای را به فرودگاه نظامی ابوالظهور در استان ادلب آغاز کرده‌ و بر بیشتر قسمت‌های آن تسلط یافته‌اند.

ایسنا: فرودگاه ابوالظهور آخرین پایگاه نظامی ارتش سوریه در استان ادلب محسوب می‌شود که نیروهای مخالف نتوانسته‌اند آن را اشغال کنند. سقوط این پایگاه ضربه سختی به ارتش سوریه محسوب می‌شود.

شبکه الجزیره به نقل از منابع نزدیک به جبهه تروریستی النصره مدعی شده که افراد مسلح این گروه کنترل بخش‌های زیادی از فرودگاه نظامی ابوالظهور در استان ادلب، واقع در شمال غرب سوریه را که از چند ماه پیش در محاصره قرار داشت، در دست گرفته‌اند.
جبهه تروریستی النصره از دو روز پیش حمله شدیدی را به این فرودگاه آغاز کرده است و ارتش سوریه هنوز وارد مداخله نظامی هوایی برای حمایت از نیروهای محاصره در فرودگاه نشده است.
تروریست‌های النصره یکی از گروه‌های ائتلافی تحت عنوان "جیش الفتح" هستند که کنترل استان ادلب را از اوایل امسال در اختیار گرفته است. تنها فرودگاه نظامی ابوالظهور و دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا در دست نیروهای نظام سوریه باقی مانده است.
به گفته منابع مذکور درگیری‌ها در حال حاضر در اطراف مقر فرماندهی نیروهای نظام سوریه در جریان است و همچنان تعداد زیادی از این نیروها در داخل این ساختمان و ساختمان‌های مجاور هستند.
به گفته خبرنگار الجزیره النصره از طوفان شنی که بیشتر مناطق سوریه را در دست گرفته به عنوان پوشش برای در امان ماندن از حملات جنگنده‌های ارتش این کشور استفاده می‌کند.
النصره پیشتر نیز کنترل فرودگاه تفتناز را در حومه ادلب در دست گرفتند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها