ایجاد شکل جدیدی از نفوذ

کد خبر: 443867

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: رجزخوانی آمریکاییها برای تحقیر ایران است، لذا مسئولان باید پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد تاکنون کوتاهی شده و باید بلافاصله با تندی و قاطعیت پاسخ می‌دادند.

مهر: حمیدرضا مقدم‌فر در مورد بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت پاسخگویی مسئولان به مواضع خصمانه مقامات آمریکایی، گفت: یکی از مشکلات ما این است که فکر می کنیم آمریکایی ها در مذاکرات و حتی برجام اقداماتی را انجام داده‌اند اما آنچه تاکنون اوباما و دیگران در آمریکا جلوه می‌دادند، چهره‌ای از نفاق و دورویی کامل است.
وی ادامه داد: عده‌ای در کشور از مواضع مقامات آمریکایی تعبیر می‌کردند که سخنان آنها پاسخ رقیبان داخلی شان است اما این یک وجه قضیه است.
مقدم‌‌فر وجه دیگر این مواضع را تولید پیام‌هایی برای تحقیر طرف مقابل دانست و گفت: این مواضع و پیام‌ها نشان‌دهنده دورویی کامل آمریکاییها است و مقام معظم رهبری متذکر شده‌اند که این اظهارات نباید بی‌پاسخ بماند.
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: یک بخش دیگر از این اظهارات، رجزخوانی آمریکاییها برای تحقیر ایران است، لذا مسئولان باید پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد تاکنون کوتاهی شده است و باید بلافاصله پس از اظهارات مقامات آمریکایی، مسئولان در مقابل آن موضع‌گیری کرده و با تندی و قاطعیت پاسخ می‌دادند.
وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از نفوذ آمریکاییها در ایران و منطقه اظهار داشت: بحث نفوذ از گذشته وجود داشته است و امروز تنها شکل این مسئله جدید شده است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکاییها دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره به دنبال نفوذ در این نظام هستند.
مقدم‌فر با بیان اینکه امروز شکل جدیدی از نفوذ در حال رقم خوردن است، ادامه داد: آمریکاییها می‌خواهند به بهانه برجام، شکل دیگری از نفوذ را در ایران ایجاد کنند و نگاه مردم و افکار عمومی داخل ایران را نسبت به آمریکا تغییر دهند.
شکل جدیدی از نفوذ در حال رقم خوردن است
وی افزود: نفوذ بسترهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد و آنها می‌خواهند شرایطی را ایجاد کنند تا ما آن‌طور که آنها می‌خواهند رفتار کنیم.
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با اشاره به نفوذ سیاسی آمریکا در ایران، تصریح کرد: در عرصه سیاسی اگر آمریکا در داخل ایران شیطان بزرگ تلقی نشود و کشوری که به دنبال ریشه‌کنی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است با دستکشی مخملی به مردم معرفی شود، نفوذ ایجاد شده است.
مقدم‌فر خاطرنشان کرد: اگر مسئولان، آمریکا را مانند دیگر کشورها ببینند و بخواهند مانند کشورهای دیگر با آن رفتار کنند ، این یک بحث مهم و بمب مخربی است که ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اگر آمریکاییها موفق شوند که ما در عرصه اقتصادی به آنها وابسته شویم، نفوذ برقرار خواهد شد، اذعان کرد: اگر این تفکر حاصل شود که ما در عرصه اقتصادی به آمریکا نیاز داریم و باور اقتصاد مقاومتی را از ما بگیرند و ما متصل به آنها شویم و مواد اولیه و نیازمندی‌های خود را از غرب بگیریم، رشد و اساس توسعه اقتصادی ما دچار نفوذ شده است.
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با اشاره به ضرورت جلوگیری از نفوذ آمریکا در منطقه، اظهار داشت: بعد از برجام، آمریکاییها می‌خواهند القا کنند که ایران با ۳۶ سال مقاومت مقابل آنها مجبور به تسلیم شده و چاره‌ای جز وابسته شدن نداشته است.
مقدم‌فر ادامه داد: آنها می‌خواهند به کشورهایی که با الگوی ایران و تکیه بر ایران تحولاتی ایجاد کرده‌اند القا کنند که مسیر را تغییر داده و در سوریه و عراق مقاومت را با شکست مواجه کنند.
وی ایجاد اختلاف در منطقه را یکی از راههای نفوذ غرب و به ویژه آمریکا در منطقه دانست و افزود: مقصد نفوذ در منطقه، شکستن مقاومت است و آنها می‌خواهند سرزمین‌های هدفشان را تجزیه کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها