میادین نفت و گازحمص درکنترل ارتش‎سوریه

کد خبر: 444095

نیروهای ارتش سوریه امروز هم به نبرد با گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف ادامه دادند و دست‌کم ۵۴ تروریست را از پای درآوردند.

تسنیم: نیروهای ارتش سوریه شامگاه سه شنبه با تروریست‌های موسوم به جیش الاسلام در شمال شرقی شهر دوما در غوطه شرقی درگیر شدند.

تروریست‌های تکفیری پس از نفوذ به اطراف برخی ایست‌های نظامی در مزارع تل کردی و الریحان در شمال شرقی دوما با نیروهای ارتش سوریه درگیر شدند.

منابع میدانی به سانا گفتند درگیری‌ها به کشته شدن دست‌کم 10 تروریست و خسارت‌های سنگین آنها منجر شد.

این منابع ادعای رسانه‌های حامی تروریست‌ها مبنی بر پیشروی گروه موسوم به جیش الاسلام در اطراف زندان مرکزی دمشق یا سیطره بر بخش‌هایی از آن را تکذیب و آن را ادعایی بی پایه و اساس و در چارچوب سرپوش گذاشتن بر تلفات شب گذشته تروریست‌ها توصیف کرده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه تقریبا هر روز با حملات تروریست‌های تکفیری در غوطه شرقی مقابله می‌کنند، این تروریست‌ها در مزارع و روستاهای غوطه شرقی پراکنده شده اند و بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و گروه‌های موسوم به جیش الاسلام و لواء الاسلام هستند که رژیم آل سعود وهابی و رژیم قطر از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

تلفات سنگین تروریست‌ها در اطراف فرودگاه ابوالضهور

یک منبع نظامی گفت نیروهای حامی فرودگاه نظامی ابوالضهور مواضع استقرار خود در فرودگاه را جابجا کردند که این تاکتیک در پی درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی صورت گرفت که به تلفات سنگین این گروه‌ها منجر شد.

منابع میدانی به سانا گفتند نیروهای محافظ فرودگاه پس از سوء‌استفاده گروه‌های تکفیری از شرایط نامساعد جوی و نبود دید کافی و نفوذ آنها به داخل فرودگاه، تغییر موضع دادند و این مکان را تخلیه کردند.

بر اساس این گزارش، فرودگاه ابوالضهور طی دو سال گذشته بارها در معرض حملات گروه‌های تروریستی تکفیری مرتبط با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه قرار داشته که تمام این حملات در برابر مقاومت و ایستادگی نیروهای محافظ فرودگاه با شکست روبرو شد.

کشته شدن شماری از تروریست‌های داعشی در اطراف تل البثینه در حومه شمالی السویداء، انهدام انبار مهمات گروه‌ تروریستی داعش و کشته شدن شماری از اعضای این گروه در ناحیه الهول در حومه شرقی الحسکه و کشته شدن 21 تروریست در کفرزیتا، اللطامنه و اریحا از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

میادین نفت و گاز حمص در کنترل کامل ارتش سوریه

خبر دیگر اینکه طلال البرازی استاندار حمص از موفقیت نیروهای ارتش در کنترل کامل میادین نفت و گاز منطقه جزل در حومه شرقی حمص پس از بیرون راندن گروه‌های تروریستی خبر داد.

پایگاه خبری العهد هم گزارش داد نیروهای ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح به منطقه کروم جبا در حومه قنیطره را دفع کردند.

بر اساس این گزارش، در عملیات امروز نیروهای ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف، دست‌کم 54 تروریست از پای درآمدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها