جنگ علیه داعش جهانی است

کد خبر: 444274

وزیر خارجه عراق ضمن اعلام اینکه اعضای داعش از هشتاد کشور جهانند، افزود جنگ علیه این گروهک یک جنگ جهانی است.

فارس: «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در کنفرانسی خبری تاکید کرد جنگ علیه داعش جهانی است.
بر اساس گزارش وبگاه خبری روزنامه «الحیات»، جعفری در سفارت عراق در لندن حالت «اختلاف» در عراق را رد کرد و گفت: علیرغم اینکه عراق در خط اول مقابله با داعش قرار دارد و علیرغم اینکه اعضای داعش در عراق و سوریه حضور دارد اما آنها از هشتاد کشورند و جنگ علیه داعش جهانی است.
وزیر خارجه عراق در ادامه افزود: ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گامی صحیح است اما متناسب با حجم خطر داعش نیست؛ توصیه من به حامیان (این ائتلاف) آن است که بر کمک‌های خود برای مقابله با داعش در عراق و سوریه بیفزایند تا مجبور نشوند با این گروهک در خاک خود مقابله کنند؛ حملات هوایی به تنها نمی‌تواند نتیجه را تغییر دهد مقابله با انفجارها و خودروهای بمب‌گذاری شده نیاز به پوششی هوایی و رصد تحرکات از خارج دارد.
وزیر خارجه عراق درباره مستشاران نظامی در این کشور گفت: ما آموزش‌دهنده‌هایی از تابعیت‌های مختلفی داریم، ایران در مرز (عراق) قرار دارد اگر آتش به خانه شما بیفتد تلاش می‌کنی که آن را خاموش کنی تا به خانه همسایه رخنه نکند. ما به نیروهای خارجی اجازه نمی‌دهیم که به جای نیروهای عراقی در خاکمان بجنگند اما مستشارانی از کشورهای مختلف داریم.
جعفری درباره مسأله سوریه و نتایج این احتمال که حکومت‌های غربی به آشتی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه فرا بخواند، نیز گفت: قصد مداخله در مسأله سوریه را ندارم اما به صراحت می‌گویم باز کردن هر نزاعی با سازمان‌ها در مرحله فعلی نتیجه عکس دارد ، باید بر دشمنی واحد (داعش) متمرکز شویم؛ آنها 5 سال است که درباره نظام سوریه بحث می‌کنند نتیجه چه شد؟ نظام باقی ماند و داعش قوی شد، القاعده گسترده‌تر شد و نسل‌های بعدی خود را تربیت می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها