مایکل مور ترامپ را هنرپیشه خواند

کد خبر: 444760

فیلمساز آمریکایی و از منتقدان سیاستهای جنگ‌طلبانه واشنگتن در اظهاراتی ضمن انتقاد از «استثنا و منحصر به فرد دانستن آمریکا»، دونالد ترامپ را هنرپیشه‌ توصیف کرد.

فارس: فیلمساز آمریکایی و از منتقدان سیاستهای مداخله‌جویانه در دیگر کشورها به ویژه جنگ سال 2003 علیه عراق در یک مصاحبه ایده «استثنا و منحصر به فرد بودن ایالات متحده آمریکا» را رد کرد.
«مایکل مور» به آسوشیتدپرس گفت: «این مفهوم استثناگرایی و منحصر بودن مرگ ما است. ما می‌دانیم که این مفهوم به هیچ وجه به نفع ما نبوده است. شما می‌توانید خودتان را دوست داشته باشید و من هم خودم و هم کشورم را دوست دارم اما من طرف دیگر(غیرآمریکایی) را هم مورد توجه دارم و آنها را هم شهروند می‌دانم».
خبرنگار این خبرگزاری از مور درباره مستند تازه وی با عنوان «مقصد بعدی برای حمله کجاست؟»، سوال کرد و پرسید «آیا این فیلم نشان‌دهنده برخی تغییرات خوشبینانه در شما است؟»
وی گفت: «من به این موضوع خوشبینم که امور و کارها در حال بهتر شدن است و مردم به قدرت بیشتری برای درست و بهتر کردن اوضاع دست می‌یابند. اما البته به خاطر داشته باشید که من فیلمسازم و همیشه نگرانی اول من ساختن یک فیلم خوب است».
مور در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا روح اعتراض و تظاهرات در آمریکا افول کرده است»، پاسخ داد: «ماه قبل از شروع حمله عراق میلیونها نفر از مردم در خیابانهای تمام شهرها حضور داشتند اما این موضوع سبب متوقف کردن جنگ نشد و وقتی اینطور نشد مردم به نحوی تسلیم شدند و پس از آن دیگر تظاهرات بزرگی انجام نشد. مردم نباید به سادگی تسلیم شوند».
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: «فکر می‌کنم این یک اتفاق بسیار جالبی است. الان خیلی زود است که بگوییم چه اتفاقی می‌افتد. می‌دانم که مردم از دونالد ترامپ نگرانی دارند اما شما باید این را متوجه باشید که ترامپ بیش از هر چیز یک هنرپیشه و هنرمند است. امسال زمانی و موقعیتی پیش خواهد آمد که مردم خواهند گفت بسیار خوب دیگر هنرپیشگی بس است».
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها