توکیو کار بر روی پایگاه جنجالی آمریکا را از سرگرفت

کد خبر: 444775

توکیو کار بر روی پایگاه نظامی جدید و جنجالی آمریکا در جزیره اوکیناوا را در حالی از سرگرفته است که مذاکرات دولت ژاپن با مقام های محلی با بن بست روبرو شده است.

تسنیم: مقام های رسمی ژاپن امروز شنبه تاکید کردند که کار بر روی پایگاه نظامی جدید آمریکا در جزیره اوکیناوا بار دیگر از سر گرفته شده است. این در حالی است که مذاکرات مقام های توکیو با مقام های محلی اوکیناوا که با اجرای این پروژه مخالف هستند، به بن بست رسیده است. عملیات ساخت و ساز در این پایگاه نظامی جنجالی آمریکا طی یک ماه گذشته متوقف شده بود.
دولت ژاپن ماه گذشته اعلام کرد: به علت انجام مذاکره با تاکیشی اوناگا فرماندار اوکیناوا و سایر مقام های محلی، این پروژه را به صورت موقت، متوقف می کند.
ولی مذاکرات با بن بست روبرو شده و توکیو بار دیگر کار بر روی این پروژه را از سرگرفته است. طرح نقل مکان پایگاه هوایی آمریکا در جزیره اوکیناوا مربوط به سال 1996 میلادی است و با مخالفت شدید ساکنان این جزیره روبرو شده است.
ساکنان جزیره اوکیناوا خواستار انتقال پایگاه نظامی آمریکا به سایر مناطق این کشور یا خارج از ژاپن هستند. ساکنان اوکیناوا امروز شنبه در اعتراض به تصمیم توکیو برای از سرگیری این پروژه تظاهرات کردند.
اوناگا نیز ضمن محکوم کردن این اقدام توکیو، تاکید کرد: من کاملا متاسفم. من به دولت مرکزی اجازه نخواهم داد تا یک پایگاه نظامی جدید احداث کند.
توکیو و واشنگتن بارها از این طرح حمایت کرده اند و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز اجرای این طرح را تنها راهکار می داند.
بیش از 47 هزار نظامی آمریکایی در جزیره اوکیناوا مستقر هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها