مذاکرات امنیتی چین و آمریکا

کد خبر: 444984

گفتگوهای چهار روزه پکن – واشنگتن در زمینه امنیت سایبری با قول مساعد طرفین برای همکاری بیشتر و التزام به مجازات سارقین اینترنتی به پایان رسید.

مهر: جمعی از مقامات بلند پایه دو کشور چین و آمریکا پس از چهار روز مذاکره به نتایج مثبتی درباره تامین امنیت سایبری و دیگر موضوعات مرتبط با این مقوله دست یافتند.
این مذاکرات در شهر واشنگتن و با حضور هیأتی بلند پایه از پکن به ریاست «منگ جیانجو» دبیر کمیسیون امور سیاسی و حقوقی حزب کمونیست چین انجام شد.
امنیت سایبری به یکی از موارد اختلاف میان پکن - واشنگتن تبدیل شده چرا که آمریکا در ماه های اخیر هکرهای چینی را از جمله مظنونین اصلی سرقت اینترنتی اطلاعات بیش از ۴ میلیون کارمند فدرال معرفی کرده است. از سوی دیگر واشنگتن می گوید احتمال جاسوسی سایبری در عرصه اقتصاد و تجارت نیز به قوت خود باقی است.
با پایان گرفتن دیدار چهار روزه مقامات چینی و آمریکایی که از روز چهارشنبه تا شنبه هفته گذشته به طول انجامید، کاخ سفید بیانیه ای صادر کرد و دیدار «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا را با منگ جیانجو مثبت ارزیابی کرد.
علاوه بر این، هیأت چینی دیداری نیز با «جیمز کامی» رئیس پلیس فدرال و نمایندگانی از وزارت دادگستری، خزانه داری و نهادهای اطلاعاتی آمریکا داشته است.
دولت پکن نیز سفر هیأت سیاسی خود به واشنگتن را مثبت ارزیابی کرده و ضمن پذیرش تعهد برای مجازات هکرهایی که در حریم کشور چین فعالیت می کنند، از توافق هر دو کشور به ضرورت همکاری برای مبارزه با هکرها سخن گفت.
ناگفته نماند که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که در ملاقات با «شی جینپینگ» همتای چینی خود که قرار است این ماه به واشنگتن سفر کند، مراتب نگرانی کاخ سفید را از بابت ناامنی های سایبری اخیر به اطلاع وی برساند.
چندی پیش نیز برخی منابع آمریکایی از آغاز کمپین مبارزه با سرقت اینترنتی و جاسوسی اقتصادی و احتمال اعمال تحریم علیه برخی از شرکت ها و تجار چینی خبر دادند. در این میان کاخ سفید دایره فرضیات خود را فراتر برده و حتی شرکت ها و تجار روسی را نیز در مقام اتهام قرار می دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها