جرمی کوربین دوست ملت آمریکای لاتین است

کد خبر: 445031

رسانه ونزوئلایی تله سور گزارش داد که رئیس جمهور آرژانتین پیروزی یکی از اعضای جناح چپ حزب کارگر انگلیس را در انتخابات حزب کارگر این کشور تبریک گفت و از وی به عنوان دوست خوب ملت آمریکای لاتین یاد کرد.

فارس: «کریستینا فرناندز کریشنر» رئیس جمهور آرژانتین پیروزی «جرمی کوربین» از اعضای جناح چپ حزب کارگر انگلیس را برای تصدی کرسی ریاست حزب کارگر این کشور تبریک گفت و اعلام کرد که پیروزی وی برای ملت آمریکای لاتین بسیار خبر مسرت بخشی بود زیرا وی دوست عزیز و خوب مردم این منطقه است.
«فرناندز» ضمن ارسال نامه‌ای برای «کوربین» پیروزی وی در انتخابات حزب کارگر انگلیس را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت روزافزون کرد.
رئیس جمهور آرژانتین در این نامه نوشت که «کوربین» بارها از آرژانتین و حقوق ملت این کشور در برابر سودجویی‌های صندوق کرکس حمایت کرده و چندین بار در حمایت آرژانتین در مورد منطقه مورد مناقشه «مالویناس» در پارلمان انگلیس برخاسته است؛ وی از پارلمان خواسته تا نسبت به تشکیل جلسه و مذاکره و بررسی بیشتر درگیری بین انگلیس و آرژانتین بر سر حاکمیت جزایر «مالویناس» اقدامات لازم را انجام دهد.
وی همچنین در این نامه پیروزی «کوربین» در دور مقدماتی انتخابات درون حزبی حزب کارگر انگلیس را پیروزی «امید» و «آرزو» توصیف کرد و و اظهار داشت که با پیروزی «کوربین» از این پس سیاست در خدمت مردم و همچنین اقتصاد نیز در خدمت رفاه زندگی انگلیسی‌ها عادی خواهد بود.
«فرناندز» ضمن اشاره به تلاش «کوربین» برای مذاکره «لندن» پایتخت انگلیس و «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین درباره جزایر مورد مناقشه «مالویناس» بین دو کشور، گفت که این پیروزی خبر بسیار خوبی برای تمام مدافعین صلح و آرامش و کسانیست که برای تمام مشکلات به دنبال راه‌حلی منطقی و صلح آمیز هستند.
از نقطه نظر «فرناندز»، «کوربین» دوست عزیز مردم آمریکای لاتین است زیرا برای دفاع از حقوق مردم آمریکای لاتین همواره پیش‌قدم می‌شود.
روز گذشته «جرمی کوربین» نامزد ضد جنگ انگلیسی توانست با کسب حدود 59.5 درصد آراء از 4 نامزد رهبری حزب کارگر پیشی گرفته و سکان رهبری این حزب را به دست بگیرد.
برخی تحلیگران این انتخاب را زلزله سیاسی در انگلستان نامیدند.
«کوربین» در سال 2013 ضمن حمایت از مذاکره و هم‌فکری انگلیس و آرژانتین برای حل مناقشه دو کشور بر سر حاکمیت جزایر «مالویناس» اعلام کرد که بهترین راهکار ایجاد حکومت مشترک آرژانتین و انگلیس در این جزیره است چراکه بدین صورت اختلافات ارضی بین دو کشور برطرف خواهد شد.
«کوربین» در آستانه انتخابات داخلی حزب کارگر این کشور، بر موضع خود در رابطه با حاکمیت جزایر «مالویناس» تاکید کرد؛ اظهارات وی کاملا با عقاید حزب محافظه‎کار انگلیس در تضاد است.
به گزارش فارس، آرژانتین و انگلیس بر سر حاکمیت جزایر «مالویناس» اختلاف دارند و این امر موجب بروز جنگ بین 2 کشور از 2 آوریل تا 14 ژوئن سال 1982 (13 فروردین تا 24 خرداد 61) شد که در نهایت کشته شدن 649 نظامی آرژانتینی، 255 نظامی انگلیسی و 3 تن از مردم جزایر مذکور را در پی داشت.
سازمان ملل متحد در سال 1965 میلادی (1344 شمسی) اعلام کرد که انگلیس باید این سرزمین را از حالت استعماری خارج کند و قطعنامه‌ای تصویب کرد که خواستار برقراری مذاکره میان طرفین جهت یافتن راه‌حلی برای این مشکل بود.
با این وجود، مقامات انگلیس این فراخوان را نادیده گرفته و اعلام کردند که این تصمیم بر عهده مردم «مالویناس» می‌باشد؛ آنها در سال 2013 طی رفراندومی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد رای دادند که این جزایر به انگلیس تعلق دشته باشد.
«هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین نیز اعلام کرد: این رفراندوم مشروعیت ندارد زیرا سازمان ملل تصریح کرد که هویت مردم این جزایر از سال 1833 میلادی تغییر کرده است چرا که پس از حمله انگلیس ساکنان آرژانتینی آن اخراج شدند.
در 16 ژوئن سال جاری (26 خرداد ماه) کشور عضو سازمان کشورهای آمریکایی در نشست سالانه این سازمان با تصویب سندی به لزوم از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات درباره مسئله مورد مشاجره حاکمیت جزایر «مالویناس» تأکید کردند و دو کشور آرژانتین و انگلیس را برای یافتن راه‌حلی صلح آمیز فراخواندند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها