اوباما ازترس چینی‌ها هتل خود را عوض کرد!

کد خبر: 445309

رئیس جمهور آمریکا، که قرار است برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک بروند، به دلیل هراس از شنود از سوی چینی‌‌ها، هتل خود را تغییر داد.

اوباما ازترس چینی‌ها هتل خود را عوض کرد!
پرس تی وی: رئیس جمهور امریکا و هیات همراه او که قرار است برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک بروند به دلیل ترس از شنود، در هتل چینی «والدورف آستوریا» نیویورک اقامت نمی‌کنند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید این خبر را تائید کرد و گفت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و دیگر اعضای هیات این کشور در هتل «پالاس» نیویورک اقامت خواهند کرد.

هتل والدورف آستوریا که متعلق به شرکت سهامی هتلداری هیلتون بود و سال گذشته به یک شرکت خوشه‌ای (کنگلومرا) چینی فروخته شد، موجب افزایش نگرانی‌های امنیتی و جاسوسی مقام‌های امریکایی شده است.

به همین دلیل، اوباما و تیم مشاوران او برخلاف سنت همیشگی این بار در هتل پالاس نیویورک اقامت خواهند کرد.

جاش ارنست گفت زمانی که رئیس جمهور امریکا قرار است در خارج از کاخ سفید اقامت کند، ملاحظات زیادی در نظر گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها مسائل «امنیتی» است.

واشنگتن چهار سال است که دولت چین و ارتش این کشور را به حملات سایبری علیه آمریکا از جمله تلاش برای سرقت اطلاعات سازمان‌های دولتی این کشور متهم می‌کند.

اوباما از ترس چینی‌ها هتل خود را عوض کرد!

هتل والدورف آستوریا در نیویورک

اوباما روز جمعه در سخنرانی خود دربارۀ این موضوع خطاب به ارتش امریکا گفت که کاخ سفید صراحتاً به چین اعلام کرده است که آن‌ها در «اقدامات خاصی» دست دارند و امریکا می‌داند «سرچشمۀ این اقدامات از چین است.»

بر اساس گزارش‌ها، دولت آمریکا در واکنش به حملات سایبری چین در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه سهام و شرکت‌های چین است.

انتظار می‌رود موضوع امنیت سایبری یکی از موضوع‌های مهم دیدار ماه جاری روسای جمهور امریکا و چین در واشنگتن باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها