شرایط لبنان اجازه انقلاب را نمی‌دهد

کد خبر: 445674

مدیر دفتر شبکه المنار در ایران گفت: در سال 2006 زمانی که ساختمان 7 طبقه شبکه از سوی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و به کلی از بین رفت، در برنامه‌های ما خللی به وجود نیامد و قطع برنامه تنها به مدت یک یا دو دقیقه بود.

فارس: «نبیل حموده» مدیر دفتر المنار در ایران در خصوص شرایط عملیاتی و جنگی که شبکه المنار از بدو فعالیتش با آن روبرو بوده، با اشاره به آمادگی این شبکه برای جنگ، یادآور شد: در سال 2006 زمانی که ساختمان 7 طبقه شبکه از سوی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و به کلی از بین رفت، در برنامه‌های ما خللی به وجود نیامد و قطع برنامه تنها به مدت یک یا دو دقیقه بود.
حموده افزود: عوامل شبکه در همان ایام مهمان و کارشناس دعوت کرده و به تحلیل جنگ می‌پرداختند و از نگاه بیننده هیچ خلأیی وجود نداشت، در حالی که اقدامات فنی بخشی از برنامه به صورت سیار و در محل‌های مختلف انجام می‌گرفت و استودیویی در کار نبود.
مدیر دفتر المنار در ایران با اشاره به حملات مداوم سایبری که از سرزمین‌های اشغالی به سایت المنار انجام می‌شود و جنگ سایبری که بین طرفین در جریان است، اظهار داشت: با همه این توضیحات بخش فنی ما به بهترین نحو کار خود را دنبال می‌کند تا هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد و به همین دلیل بود که شبکه خبری المنار سال گذشته در لبنان و در اتحادیه بین‌المللی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی اول شد.
وی با اشاره به بازدید روزانه 650 تا 700 هزار نفری از سایت خبری المنار گفت: المنار در تلاش برای ورود به بحث آی‌پی مدیا است، زیرا طی چند سال آینده این موضوع ضروری خواهد بود. برای چنین موضوعی سایت المنار به دنبال جذب و تربیت افرادی با توانمندی در عرصه‌های نوین رسانه‌ای و خبری است.
مدیر دفتر المنار در ایران با اشاره به ضرورت حضور در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: تا پیش از انقلاب‌های منطقه، از فیس‌بوک برای دوستیابی و روابط اجتماعی استفاده می‌شد، اما پس از آن تصاویر و اخبار منتشر شده در فیس‌بوک، در شبکه‌های تلوزیونی عربی منتشر شد و رواج یافت. کاربران فیس‌بوک طی چند چند سال به 1.5 میلیارد نفر رسیده‌اند که همین موضوع اهمیت شبکه‌های اجتماعی در حوزه خبررسانی را نشان می‌دهد.
حموده در بخش دیگری از صحبت خود در خصوص نگاه شبکه المنار به بیانات مقام معظم رهبری و انتشار این بیانات در منطقه عربی نیز گفت: تلاش داشتیم که سخنان ایشان جایگاه ویژه‌ای در شبکه پیدا کند و در حال حاضر بیانات ایشان به طور روتین و بلافاصله ترجمه و منتشر می‌شود. خبر سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عمر باقی مانده رژیم اسرائیل فوراً منتشر شد که بازتاب بسیاری در جهان عرب داشت.
وی در خصوص شبکه‌های سیاسی سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: شبکه‌های 2 و 10 در رژیم صهیونیستی بلافاصله اخبار ما و بیانات مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله را منتشر و تفسیر می‌کنند. آنها حتی body language (زبان بدن) ایشان را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
مدیر دفتر شبکه المنار در ایران همچنین در خصوص تحولات رخ داده در لبنان و اینکه آیا ممکن است این تحولات به انقلاب منجر شود؟ نیز گفت: شرایط لبنان و بافت جمعیتی و دینی و مذهبی این کشور چنین اجازه‌ای را نمی‌‌دهد.
وی با بیان اینکه در لبنان هیچ گروه یا قدرتی قدرت کامل و اکثریت مطلق در مجلس یا دولت را در دست ندارد تا دست به اقدامی مهم بزند، افزود: هیچ جریانی دو سوم اکثریت برای تصویب قوانین در مجلس را ندارد و به همین دلیل می‌بینیم که امور به کندی پیش می‌رود و تصمیمات مهم به سختی اتخاذ می‌شود.
در گفت‌وگوهای بین مدیر دفتر المنار در ایران و مدیران بخش‌های مختلف خبرگزاری فارس بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مستند، عکس، خبر و فعالیت‌های مشترک در این زمینه تأکید و توافقاتی حاصل شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها