اوباما: بحران مهاجرت وخیم‌تر شده است

کد خبر: 446069

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، بحران مهاجرت وخیم‌تر شده و نیازمند همکاری کشورهای اروپایی و آمریکا برای رسیدگی به این مساله است.

اسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا این اظهارات خود را در جریان نشستی با فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا مطرح کرد.
وی گفت: اسپانیا در گذشته برای رسیدگی به مهاجران شمال آفریقا که وارد مساله خطرناک قاچاق انسان شده بود، به شدت تلاش کرد. مشخصا در ماه‌های اخیر وضعیت وخیم‌تر شده و ما موافقیم که این مساله نیازمند همکاری تمامی کشورهای اروپایی، آمریکا و جامعه بین‌الملل با یکدیگر است.
اوباما افزود: ما درباره اینکه چطور می‌توانیم به تقویت این همکاری ادامه دهیم مذاکره کنیم و من این حقیقت را مطرح کردم که برای ما آمریکایی‌ها مهم است تا به عنوان بخشی از این تلاش بشردوستانه سهم مان از تقسیم و پخش آوارگان سوری در بین کشورای اروپایی را بپذیریم و از این آوارگان در کشورمان استقبال کنیم.
وی درباره مساله استقلال منطقه کاتالونیا از اسپانیا گفت: به عنوان بخشی از سیاست خارجه کشورمان کاملاً به حفظ روابط با یک اسپانیای قوی و متحد متعهد هستیم. حضور اسپانیا در اروپا بسیار مهم است و این مساله برای آمریکا اهمیت بسیاری دارد.
اوباما افزود: امیدوار بودم پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ام در ژانویه سال 2017 میلادی به اسپانیا سفر کنم. مردم اسپانیا میزبان خانواده‌ام بوده‌اند و من نیز امید داشتم پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌ام فرصت سفر به این کشور را داشته باشم.
فیلیپ ششم گفت: اسپانیا از اوباما خواه پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش و خواه پس از آن استقبال می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها