اختلاف رهبران دو حزب اصلی انگلیس درباره ماندن در اتحادیه اروپا

کد خبر: 446423

رهبران دو حزب اصلی انگلستان یعنی حزب حاکم یا همان حزب محافطه کار و حزب اپوزیسیون یا حزب کارگر نظرات کاملا متفاوتی در رابطه با ماندن یا ترک اتحادیه اروپا دارند.

فارس: «جرمی کوربین» رهبر جدید حزب کارگر انگلیس تایید کرد حزب کارگر کمپین ترک اتحادیه اروپا تشکیل نداده و با برگزاری همه‌پرسی جدایی موافق نیست.
کوربین در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی در پاسخ به سوالی درباره موضع حزب کارگر برای ترک اتحادیه اروپا و تشکیل کمپین گفت که چنین کمپینی در دوره رهبری وی تشکیل نخواهد شد.
البته کوربین گفت که مایل است تغییراتی در اروپا ببیند و امیدورا است که «یک اروپای اجتماعی، منسجم و بدون تناقض را شاهد باشد نه یک اروپایی که مانند بازار آزاد است.
وی توضیح داد مخالفتش در گذشته علیه اروپا به دلیل مخالفت با دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس بود. کوربین در توضیح این مساله گفت با این مخالفت در واقع نمی‌خواست این فرصت را به دست کامرون بدهد که اجازه مذاکره مجدد در شرایط عضویت اتحادیه اروپا داشته باشد که در آن صورت این اتفاق بر حقوق کارگران تاثیر گذار می‌بود.
وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه 4 خبر انگلیس گفت مبارزه برای نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا در طبیعت وی است.
وی در این گفت‌وگو افزود علاوه بر مخالفت با ترک اتحادیه اروپا با پروژه تسلیحات هسته‌ای تریدنت و با کمپین بمباران هوایی سوریه مخالف است. درباره حملات هوایی سوریه کوربین گفت چنین اقداماتی هیچ راه حلی برای جنگ داخلی که این کشور را در برگرفته، نخواهد بود.
کوربین که شنبه گذشته به سمت رهبری حزب کارگر انگلیس انتخاب شد، با مخالفان بسیاری در درون کشور و به تبع آن با چالش‌های متعددی روبروست. وی که ضد سیاست‌های اقتصادی حزب حاکم یعنی حزب محافظه‌کار است در تضاد با سیاست‌های جنگ طلبانه و جنگ افروزانه انگلیس بوده و می‌باشد.
رهبری وی بر حزب کارگر با تشکیل کابینه یا همان دولت سایه همراه است که این کابینه می‌تواند در دور بعدی دولت انگلستان باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها