نسخه ناقص برجام در کنگره آمریکا

کد خبر: 446752

یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید دولت اوباما نسخه ی ناقصی از نتیجه جمع بندی گفتگوهای هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ را در اختیار کنگره قرار داده است.

تسنیم: نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در نامه ای به جان کری ، وزیر امور خارجه این کشور مدعی شد دولت اوباما نسخه ناقصی از نتیجه جمع‌بندی گفتگوهای هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را در اختیار کنگره قرار داده است.
مایک پومپئو ، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به جان کری مدعی شده است نسخه‌ای از برجام که در اختیار کنگره قرار داده شد از سوی هیچ یک از اعضای گروه 1+5 و از جانب ایران امضا نشده است.
در نامه پومپئو به کری آمده است: "دولت باید نسخه نهایی توافق را که از سوی همه طرف‌های ذیربط امضا شده و نشان دهنده تعهد آنان به مفاد توافق است در اختیار کنگره قرار دهد."
متن برنامه جامع اقدام مشترک توسط هیچ یک از طرفین امضاء نشده و نسخه‌هایی که بر روی آنها امضاهایی وجود دارد، صرفا حالتی نمادین دارد.
دموکراتهای سنای آمریکا روز پنجشنبه با تصویب طرح رد توافق هسته‌ای برای سومین بار مخالفت کردند و بدین ترتیب شاید بزرگترین دستاوردهای اوباما در عرصه سیاست خارجی طی 6 سال اخیر را تضمین کردند.
جمهوریخواهان با کسب تنها 56 رای در برابر 42 رای دموکراتها نتوانستند به 60 رای لازم برای پایان بحث درمورد برجام دست یابند.
با وجود لابی شدید مخالفان توافق تمام دموکراتها به جز 4 نفر از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند.
بدین ترتیب اوباما برای مقابله با جمهورخواهان دیگر به استفاده از حق وتوی خود نیز نیاز ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها