۱.۵ میلیون دلار برای سرکوب جنبش اشغال وال استریت

کد خبر: 446777

گزارش‌ها حاکی است سرکوب جنبش ضد سرمایه‌داری «اشغال وال‌استریت»، تنها در شهر «نیویورک»، برای پلیس آمریکا ۱.۵ میلیون دلار هزینه داشته است.

فارس: عملیات سرکوبگرانه پلیس آمریکا برای مقابله با جنبش ضدسرمایه‌داری «اشغال‌وال‌استریت»، طی 4 سال گذشته بالغ بر 1.5 میلیون دلار هزینه داشته است.
پایگاه خبری - تحلیلی «اینترنشنال بیزینس تایمز»، این گزارش را روز جمعه، به بهانه چهارمین سالگرد شکل‌گیری این جنبش منتشر کرد.
فعالان جنبش ضد سرمایه‌داری «وال‌استریت»، شب پنجشنبه در چهارمین سالگرد این جنبش اعتراضی در پارک «زاکوتی» نیویورک تجمع کردند.
جنبش «اشغال وال‌استریت» که به نام‌های دیگری مانند «جنبش 99 درصدی‌های آمریکا» هم معروف شده بود سال 2011 با هدف اعتراض به مسائلی مانند فقر، بیکاری، قدرت و نفوذ شرکت‌های بزرگ‌، نابرابری‌های اجتماعی و غیره آغاز به کار کرد.
آغاز این جنبش اعتراضی که به تنها برای دولتمردان آمریکا بلکه برای مردم سایر نقاط جهان هم غیرمنتظره بود، بازتاب جهانی عظیمی پیدا کرد و در کمتر از یک ماه اعتراض‌های بین‌المللی نسبت به آنچه «طمع سیستم بانکی» خوانده شد، برانگیخت.
معترضان از آن جهت نام جنیش اشغال وال‌استریت را برای خود انتخاب کرده بودند که بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی ایالات متحده آمریکا و چند بورس مهم اقتصادی این کشور از جمله بازار بورس نیویورک (NYSE)، بازار بورس نزدَک (NASDAQ)، بازار بورس آمریکا (AMEX)، بازار بورس تجاری نیویورک (NYMEX) و میز بازرگانی نیویورک (NYBOT) در منطقه «وال‌استریت» قرار دارد.
مطابق نوشته «اینترنشنال‌بیزینس‌تایمز»، در نیویورک، دستگیری 2644 نفر مرتبط با این جنبش در سال 2011، به محکومیت 409 نفر منجر شد. این شهر برای حل و فصل دعوی‌های مرتبط با این جنبش در 80 شکوائیه تا کنون 1.5 میلیون دلار هزینه کرده است.
این هزینه، البته، کامزدهای حقوقی و میزان اضافه کاری پرداخت شده به افسران پلیس جهت گشت در خیابان‌های اطراف پارک زاکوتی در دو ماه اشغال آن را شامل نمی‌شود.
علاوه بر این، این هزینه فقط مربوط به شهر نیویورک است و در شهرهای «اوکلاند»، «کالیفرنیا»، «فلوریدا» و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا نیز هزینه‌های مشابهی صرف شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها