پرداخت غرامت به بومیان و سرخ‌پوستان آمریکایی

کد خبر: 446901

در ادامه رسیدگی به شکایت بومیان آمریکا از دولت فدرال به دلیل بی‌توجهی مقامات به نیازهای سرخ‌پوستان و بومیان، سرانجام مقامات واشنگتن به منظور پایان دادن به این پرونده با پرداخت ۹۴۰ میلیون دلار غرامت موافقت کردند.

فارس: به دنبال شکایت بومیان و سرخ‌پوستان از دولت آمریکا به دلیل بی توجهی به نیازهای معیشتی آنان طی سالهای 1994 تا 2013،‌ سرانجام مقامات فدرال با شاکیان خود بر سر اعطای غرامت موافقت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرخ پوستان و بومیان آمریکا روز جمعه(دیروز) به یک پیروزی بزرگ در پرونده شکایت از دولت بر سر عدم اختصاص بودجه به منظور رفع نیازهای معیشتی بومیان در سالهای 1994 تا 2013 رسیدند.
گفته شده مقامات دولت فدرال موافقت کردند تا به بومیان و سرخ‌پوستان آمریکایی مبلغ 940 میلیون دلار غرامت بدهند تا پرونده شکایت مختومه شود.
قرار شده به دلیل عدم اختصاص بودجه در حد فاصل سالهای 1994 تا 2013 به 645 شرکت و پیمانکار وابسته به قبایل بومیان و سرخ‌پوستان غرامت داده شود.
نحوه رفتار و تعامل دولت آمریکا با بومیان و اقلیتها در این کشور،‌ همواره یکی از انتقادات گروه‌ها و سازمانهای بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر از قبیل شورای حقوق بشر سازمان ملل بوده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها