کاهش محدودیت‌های تجاری و گردشگری کوبا

کد خبر: 446946

رسانه کلمبیایی «ال کلمبیانو» گزارش داد که آمریکا بسیاری از محدودیت‌های تجاری و گردشگری شهروندان این کشور با کوبا را کاهش می‌دهد.

فارس: دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درصدد است تا با اتخاذ تمهیداتی بسیاری از محدودیت‌های تجاری و گردشگری شهروندان این کشور با کوبا را کاهش دهد.
در نتیجه این اقدام، از این پس دولت آمریکا به شرکت‌های تجاری این کشور اجازه می‌دهد که برای اولین بار پس از نیم قرن دفاتر خود در «هاوانا» پایتخت کوبا را افتتاح کنند و شهروندان آمریکایی عازم کوبا نیز سفرهای مطمئن‌تری را به این جزیره تجربه خواهند کرد.
براساس این تصمیم دولت آمریکا که از روز دوشنبه به اجرا گذاشته خواهد شد، محدودیت‌های انتقال مهاجران از آمریکا به سوی خانواده‌های خود در کوبا نیز به صورت کامل لغو خواهد شد و شهروندان آمریکایی اجازه تجارت و افتتاح حساب بانکی در کوبا را خواهند یافت.
دولت آمریکا همچنین محدودیت ارسال محموله‌های تجاری به کوبا را لغو خواهد کرد؛ پیش از این در هر سه ماه تنها 2 هزار دلار محموله تجاری به کوبا فرستاده می‌شد.
«جاکوب لی» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این رابطه عنوان کرد که این رابطه قوی بین آمریکا و کوبا فرصت‌های اقتصادی و تجاری خوبی را برای مردم دو کشور ایجاد خواهد کرد.
کوبا و آمریکا با میانجی‌گری واتیکان 18 ماه مذاکرات محرمانه داشتند اما 26 آذر (17 دسامبر) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را از سر می‌گیرند و زندانیان یکدیگر را آزاد خواهند کرد.
پس از آن، اوباما ماه آوریل با «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهور کوبا به طور رسمی مذاکره کرد که این نخستین دیدار رهبران دو کشور از سال 1956 بود.
دو طرف از زمان اعلام تاریخ از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک دو کشور در 17 دسامبر ( 26 آذر 93) تاکنون چند بار مذاکره کرده‌اند.
واشنگتن از سال 1961 روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع و این کشور را تحریم کرد؛ اگر چه برخی از این تحریم‌ها در ماه‌های اخیر لغو شده است اما بیشتر تحریم‌های آمریکا همچنان به قوت خود باقی است اما اوباما دسامبر گذشته اعلام کرد که گفت‌وگوها برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با کوبا را از سر می‌گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها