آمریکا به دنبال حذف رؤسای جمهور نامطلوب خود در آمریکای لاتین است

کد خبر: 446988

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» نوشت که آمریکا با پیشبرد استراتژی‌های مخرب خود قصد سرنگونی رؤسای جمهور نامطلوب خود در کشورهای آمریکای لاتین را دارد.

فارس: «نیل نیکاندرو» نویسنده، مقاله‌نویس روس، طی انتشار مقاله‌ای نوشت که آمریکا به وسیله سفارتخانه‌های این کشور، در کشورهای منطقه آمریکای لاتین نفوذ کرده و استراتژی‌های مخرب خود را در راستای سرنگونی دولت رؤسای نامطلوب خود، در پیش می‌گیرد.
از نقطه نظر «نیکاندرو»، « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به دلیل تضاد سیاست‌های رؤسای جمهور تاثیرگذار و مهم آمریکای لاتین با منافع واشنگتن (پایتخت آمریکا)، در تلاش است تا با به راه انداختن جنگی فرضی، دولت آن‌ها را سرنگون کند.
وی در این مقاله نوشت که سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهایی همچون ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، برزیل و آرژانتین در تلاش‌اند تا کمپینی‌هایی علیه دولت رؤسای جمهور این کشورها تشکیل دهند و بدین وسیله هرچه زودتر رؤسای جمهور نامطلوب آمریکا از مسند قدرت به پایین کشیده شوند.
این روزنامه‌نگار روس افزود: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری شاهد حملات و کارشکنی‌های بسیاری علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین هستیم؛ هر روز به تعداد خرابکاری‌های ضددولتی در این کشورها افزوده می‌شود.
«نیکاندرو» در ادامه خاطرنشان کرد که آمریکا به خوبی می‌داند که برکناری یکی از رؤسای جمهور تاثیرگذار در آمریکای لاتین برای سرنگونی دولت تمام کشورهای آمریکای لاتین کافیست زیرا سرنگونی دولت یک کشور سرآغاز دومینویی برای سرنگونی دولت دیگر کشورهای آمریکای لاتین است.
وی در این‌ باره گفت که حتی کناره‌گیری «اتو پرز مولینا» رئیس جمهور سابق گوآتمالا که به دلیل مشارکت در فساد مالی دولتی در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، نیز با برنامه‌ریزی و اجبار واشنگتن صورت گرفت.
«نیکاندرو» تصریح کرد که شاید برنامه‌ریزی و عملیات ویژه سفارتخانه آمریکا در گوآتمالا به منظور سرنگونی دولت «پرز مولینا» غیر منتظره به نظر برسد اما بدانید که سایه واشنگتن و وزارت امور خارجه این کشور همواره بر سر امور داخلی گوآتمالا سنگینی کرده است.
این روزنامه‌نگار و نویسنده معروف بار دیگر درباره سرنگونی دولت «پرز مولینا» سخن گفت و نوشت که دولت «اوباما» به بهانه مقابله با فساد مالی دولتی و رسوایی‌های مالی مقامات گوآتمالایی، «پرز مولینا» را مجبور به استعفا کرد.
وی عنوان کرد که آمریکا با حذف «پرز مولینا» نشان داد که چه کسی در آمریکای لاتین فرمانروایی می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها