حزب‌بازی جلوی سرعت پیشرفت علمی را می‌گیرد

کد خبر: 447185

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه برخی در دانشگاه‌ها با سیاسی‌کاری مانع حرکت پرشتاب پیشرفت علمی کشور هستند، گفت: حزب‌بازی در دانشگاه‌ها جلوی سرعت پیشرفت علمی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را می‌گیرد.

فارس: عبدالحمید نقره‌کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ سرعت رشد علمی کشور، گفت: متأسفانه کند شدن رشد علمی فقط مربوط به سیاست‌های وزارت علوم نیست، نقش دولت در این خصوص هم مشاهده می‌شود.
وی افزود: متأسفانه دولت در ابتدا وزارت علوم را به دست کسانی سپرد که سیاسی‌کاری را بر فعالیت علمی ترجیح می‌دادند و مواضع غلط و انحرافی آنان در فتنه 88 بر همگان آشکار بود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروز متأسفانه می‌بینیم این جریان در سطح دانشگاه‌ها بدنبال حزب‌بازی و سیاسی‌کاری هستند و اینکه با تعصب حذف اساتید و نیروهای ارزشی در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کنند.
نقره‌کار با تأکید بر اینکه حزب‌بازی در دانشگاه‌ها جلوی سرعت رشد پیشرفت علمی که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم است را می‌گیرد، گفت: سیاست غلطی که از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید برای وزارت علوم اتخاذ شده سرعت پیشرفت علمی را ارتقائ نمی‌دهد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: تا این سیاست غلط تصحیح نشود، دانشگاه‌های کشور حرکت پرشتاب علمی خود را بصورت تام و تمام نمی‌توانند داشته باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها