قدردانی کاسترو از پاپ

کد خبر: 447247

رئیس جمهوری کوبا در دیدار با رهبر کاتولیک های جهان، از نقش آفرینی وی در مذاکرات کشورش با آمریکا قدردانی کرد.

مهر: «رائول کاسترو» رئیس جمهوری کوبا با پاپ فرانسیس در هاوانا دیدار کرد. بر این اساس رهبر کاتولیک های جهان ساعاتی پیش در سفری تاریخی وارد پایتخت کوبا شده است.
کاسترو در این دیدار ضمن خوشامدگویی به پاپ، از میانجیگری واتیکان در مذاکرات دو جانبه آمریکا و کوبا که به ۵ دهه دشمنی بین دو کشور پایان داد، قدردانی کرد.
پاپ تابستان گذشته نامه‌ای برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا فرستاد و از آنها خواست تا مسائل بشردوستانه از جمله وضعیت زندانیان را برای رسیدن به فصل جدیدی از روابط حل و فصل نمایند. پس از آن هر دو رئیس‌جمهور در بیانیه‌هایی بر اهمیت و تاثیر نامه پاپ بر روند رابطه تاکید کردند.
واتیکان در ادامه تلاش‌های خود برای بهبود این روابط میزبانی یکسری از گفت‌وگوها بین مقامات آمریکایی و کوبایی را بر عهده گرفت که این مذاکرات در نهایت به توافق دو کشور به عادی سازی مناسبات انجامید.
گفتنی است روز جمعه نخستین سفیر کوبا در آمریکا بعد از ۵۴ سال قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور کار خود را آغاز کرد. آمریکا و کوبا از سال ۱۹۶۱، دو سال بعد از پیروزی انقلاب کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» روابط سیاسی خود را قطع کرده بودند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها