فرناندز: برای مقابله با تحریم‌ کنار هاوانا خواهیم ایستاد

کد خبر: 447277

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از رئیس جمهور آرژانتین نوشت: هیچ کشور دموکراتیکی در آمریکای لاتین وجود ندارد که سیاست تحریم آمریکا را تأیید کند؛ ما همواره برای مقابله با تحریم‌های کوبا، کنار هاوانا خواهیم ایستاد.

فارس: «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین که برای دیدار با پاپ فرانسیسکو به هاوانا سفر کرده است، در بدو ورود به این کشور عنوان کرد که دعوت به شرکت در یک رویداد تاریخی همچون مراسم عبادی پاپ «فرانسیس» مایه افتخار من است.
وی در گفت‌وگو با مطبوعات کوبا تصریح کرد که سفر به این کشور همواره برای من لذت‌بخش بوده چرا که کوبا سرزمین قهرمانی و ایمان است.
«فرناندز» با اشاره به حضور پاپ در کوبا نیز اظهار داشت که پاپ فقط برای کوبایی‌ها یا برای ما که به دیدار او آمده‌ایم، به این کشور نیامده بلکه او به خاطر تمام دنیا به کوبا سفر کرده است.
وی افزود که هیچ کشور دموکراتیکی در آمریکای لاتین وجود ندارد که سیاست تحریم آمریکا را تأیید کند؛ ما همواره برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی کوبا که از سوی آمریکا به این کشور تحمیل شده است، کنار کوبا خواهیم ایستاد.
رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه عنوان کرد که دیوار‌ها و تحریم‌ها بالاخره یک روز فرو خواهند ریخت و اگر ما با اقدامات خود آنها را از بین نبریم، زیر بار سنگینی تاریخ از بین خواهند رفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد که هیچ‌کس به کوبا چیزی هدیه نکرده و کوبایی‌ها جایگاهی که اکنون دارند را خود به دست آورده‌اند.
رئیس‌جمهور آرژانتین برای انجام دیدارهای رسمی به کوبا سفر کرده است و پیش‌بینی می‌شود که وی امروز با «رائول کاسترو» همتای کوبایی خود دیدار کند.
این چهارمین سفر رسمی «فرناندز» به کوبا محسوب می‌شود؛ وی آخرین بار در ژانویه 2014 (دی 1392) برای شرکت در اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) به کوبا سفر کرده بود.
آرژانتین و کوبا روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند؛ کوبا تاکنون بارها در موقعیت‌های مختلف اتحاد خود با آرژانتین در مسئله مورد مناقشه حاکمیت جزایر «مالویناس» و مسئله صندوق کرکس را اعلام کرده است.
دو کشور همچنین روابط اقتصادی مهم با یکدیگر دارند و در زمینه آموزش، سلامت و ورزش نیز با هم همکاری می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها