تداوم تعامل اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان

کد خبر: 447294

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: در جلسه با اعضای شورای نگهبان تاکید کرده ایم که دنبال ایجاد یک مجلس معتدل هستیم.

ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین رهامی با اشاره به جلسات اصلاح طلبان بااعضای شورای نگهبان و آیت الله یزدی اظهار کرد: ما این جلسات را ادامه می دهیم و بنا داریم با سایر فقها و حقوقدانان شورای نگهبان هم جلسه داشته باشیم.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری این جلسات افزود: ما در یک فضای آرام و بدون حاشیه،‌ نقطه نظرات و دغدغه های خود را با اعضای شورای نگهبان در میان گذاشته و از نگرانی های آن‌ها نیز با خبر می‌شویم. اعضای شورای نگهبان این نگرانی را دارند که افراطی ها وارد مجلس بعدی شوند. ما تلاش می کنیم در این جلسات این نگرانی آن‌ها را رفع کنیم، زیرا ما به دنبال استفاده از نیروهای معتدل بوده و خواهان تشکیل یک مجلس معتدل هستیم . این دیدارها می تواند دررفع نگرانی‌های هر دو طرف موثر باشد . اعضای شورای نگهبان نیز نظر مساعدی نسبت به این جلسات دارند .
این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم با سایر نیروهای معتدل و صاحب نظر که می توانند موجب ایجاد تعامل بهتر اصلاح طلبان با شورای نگهبان شوند ، نیز جلسه و تعامل داشته باشیم.
به گفته وی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در تلاش است که اساتید با سابقه و با صلاحیت مهمی که به اعتدال و میانه روی شهرت دارند را به صحنه انتخابات وارد کند.
رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان نیز گفت: ما دنبال ایجاد تعامل و یکدستی میان همه نیروهای اصلاح طلب هستیم و سعی می کنیم با مجموعه زیر نظر آقای خاتمی و عارف و سایر اصلاح طلبان به تعامل برسیم به گونه ای که به خروجی واحدی برسیم. ما در حال حاضر در مرحله بررسی پیشنهادات برای نحوه تعامل با کمیته راهبردی اصلاحات هستیم.
رهامی با بیان اینکه سه ماه تا زمان ثبت نام انتخابات باقی مانده است اظهار کرد: ما در این مدت در تهران و شهرستان ها تلا ش می کنیم که اصلاح طلبان به یکپارچگی برسند تا بعد از تائید صلاحیت ها به دنبال تعیین مصادیق بر اساس توانایی علمی و اجرایی، رای آوری و صلاحیت شخصی و کاری باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه حوزه های انتخابیه برای خود نامزد تعیین خواهند کرد و تهران در این مسأله دخالت نخواهد داشت ، تصریح کرد: در حال حاضر کمیته انتخابات استانها و شهرستان ها در حال شناسایی و تشویق افرادبا صلاحیت برای حضور و ثبت نام برای انتخابات هستند.
به گفته وی راهبرد اصلاح طلبان دستیابی به خروجی واحد در تهران وشهرستان ها با حضور همه احزاب و شخصیت های اصلاح طلب است.
رهامی در پایان با بیان اینکه در صددیم از انشقاق ها جلوگیری کنیم اظهار کرد: باید با حفظ هویت احزاب، شورای هماهنگی و کمیته راهبردی به تعامل برسند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها