مورالس: سرمایه‌داری بر حاکمیت کشورهای آمریکای‌لاتین تاثیر می‌گذارد

کد خبر: 447363

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از رئیس جمهور بولیوی نوشت: نظام سرمایه‌داری بر حاکمیت کشورهای آمریکای لاتین تاثیر می‌گذارد.

فارس: «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز گذشته طی مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» ضمن تاثیرگذار خواندن نظام سرمایه‌داری بر حاکمیت کشورهای آمریکای لاتین گفت: سرمایه‌داری و نئولیبرالیسم در تضاد با مردم این منطقه است.
«مورالس» متذکر شد که کمترین میزان حاکمیت با امپریالیسم در آمریکای لاتین وجود دارد و تصریح کرد که در این منطقه کشوری با نظام حاکم سرمایه‌داری و نئولیبرالیسم وجود ندارد و نخواهد داشت.
رئیس جمهور بولیوی در ادامه گفت: هر کشوری که به دنبال آزادسازی امپراطوری آمریکا و صندوق بین‌المللی پول (IMF) باشد از اقدامات تحریک‌آمیز رنج می‌برد.
«مورالس» در این مصاحبه خود خاطرنشان کرد که بولیوی در سال 2008 میلادی یک تجاوز سیاسی، آرژانتین تجاوز اقتصادی «صندوق کرکس» و ونزوئلا تهاجماتی از جمله نظامی را متحمل شده‌اند.
رئیس جمهور بولیوی در ادامه به بحران سیاسی کشور خود در سال 2008 میلادی، دادخواهی دولت آرژانتین با صندوق‌های سرمایه‌گذاری سوداگرانه و تلاش کودتاچیان در ماه فوریه سال گذشته میلادی در ونزوئلا که توسط «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور محکوم شد، اشاره کرد.
«مورالس» در جای دیگری در سخنانش تاکید کرد که اقتصاد بولیوی با بحران سرمایه‌داری از کار نمی‌افتد.
رئیس جمهور بولیوی در حالی که اذعان کرد کار بیشتری برای تقویت و تحکیم اقتصاد و ترویج و بهره‌وری دستگاه تولید ملی لازم است، گفت: بحران نظام سرمایه‌داری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما نمی‌تواند برای اقتصاد بولیوی تصمیم‌گیری کند؛ ما این موضوع را ثابت خواهیم کرد.
«اوو مورالس» با کسب 54 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2005 میلادی به عنوان نخستین رئیس جمهور بومی بولیوی برگزیده شد؛ وی در سال 2009 میلادی با حمایت 64 درصدی مردم کشورش برای بار دوم ریاست جمهوری بولیوی را به دست گرفت؛ در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز برای بار سوم منصب ریاست جمهوری بولیوی را پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر 2014 با کسب 61 درصد آرا (2020-2015) بر عهده گرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها