روحیه ایثار لازمه تداوم انقلاب اسلامی است

کد خبر: 447738

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: روحیه ایثار لازمه تداوم انقلاب اسلامی است.

تسنیم: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت غیور ایران در هفته دفاع مقدس هرسال به کارنامه پرافتخار خود در مقابله با جهان کفر و استکبار می‌نگرد و یاد و خاطره فرزندان حماسه‌ساز خود را که با نثار جان خود، عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند، گرامی می‌دارد. تحمیل جنگ از جانب استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به ملت ایران اساسی‌ترین طرح این نظام سلطه در به شکست کشانیدن انقلاب اسلامی بود و دشمنان ایران اسلامی در این زمینه تمام محاسبات را انجام داده بودند.
بیانیه مذکور می‌افزاید: آنچه که دشمنان از آن غافل بودند، روح ایثار و شهادت طلبی‌جاری در کالبد ملت ایران بود که با نفس مسیحایی امام خمینی(ره) احیا شد و توانست دشمن را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام سازد. به راستی اگر نبود این روحیه ایثار و شهادت طلبی بر آمده از فرهنگ عاشورایی ملت ایران که در مسیر دفاع از دین، میهن و عزت خود از بذل هیچ چیز دریغ نورزید؛ آیا امروز اثری از ایران باقی مانده بود؟
شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه تصریح کرد: امروز هم ملت بزرگ ایران برای تداوم راه خود به سوی عزت و سربلندی هیچ راهی جز حفظ و ترویج همین روحیه در عرصه‌های مختلف ندارد و به ویژه در عرصه جهاد علمی هم باید کمربند همت خود را محکم‌تر ببندد و بداند تا هنگامی که در مسیر عدالت طلبی و حق جویی گام برمی‌دارد، دشمنی‌ها هم ادامه دارد و تنها راه مقابله با این دشمنی‌ها تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب است که کشتی انقلاب را با درایت و خردمندی هدایت می‌کنند.
در پایان بیانیه آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس و مرشد و مراد این شهیدان حضرت امام خمینی(ره) بر تداوم حرکت در مسیر عزت آفرین شهدا و تداوم انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها تاکید می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها