مرحله جدیدی را از زمان‌بندی انتخابات نداریم

کد خبر: 447769

وزیر کشور تصریح کرد: مرحله جدیدی را از زمان‌بندی انتخابات نداریم و اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات و دستگاه‌های مرتبط با انتخابات به خصوص شورای نگهبان هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم مسیر خوب است و مشکل خاصی نداریم.

فارس: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست استانداران که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص واگذاری 52 وظیفه از وزارتخانه‌ها به واحدهای استانی توسط دولت اظهار داشت: کارگروهی تشکیل شد تا در یکی از مناطق استانی ما مصوبه را برای دولت ارائه دهد و بعد از طی مسیر قانونی در دولت تصویب شد تا برخی از اختیارات دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها واگذار شود.
وی ادامه داد: مهمتر از آن یک کارگروهی مرکب از نماینده سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و نماینده وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی مربوط به آن بود تا بقیه وضعیت دستگاه‌های اجرایی را بررسی کند و نهایتاً این کارگروه به هر تصمیمی رسید در واگذاری اختیارات به استان‌ها انجام شود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: فرآیند تصمیم‌گیری‌ها در این صورت کوتاه شده و کیفیت آنها بهبود می‌یابد و استان‌ها می‌توانند بهتر از ظرفیت خود استفاده کنند.
رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤال دیگری به تشریح جلسه ماهانه با استانداران پرداخت و اظهار داشت:‌ این جلسات مرتباً در حال برگزاری است و ما در هر جلسه به برخی موضوعاتی که مورد تقاضای وزرای محترم و دستگاه‌های اجرایی است مطرح می‌کنیم و این جلسات به صورت دوره‌ای است و یکی از این موضوعات اشتغال بود که وزارت کار صنایع و کشاورزی از ماه‌ها قبل با وزارت کشور در مورد آن جلسه و گفت‌وگو داشتند تا این امر مورد بررسی قرار بگیرد و بتوانیم در اشتغال‌های کوچک و زودبازده در استان‌ها به برنامه‌ریزی مؤثر و منسجم برسیم و آن را اجرایی کنیم.
رحمانی‌فضلی یکی دیگر از محورهای این جلسات را مسئله توجه به وضعیت اجتماعی کشور در استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این جلسات می‌کوشیم تا استان‌ها را متوجه وضعیت اجتماعی کشور به خصوص مباحثی که مربوط به بستر انتخابات است را بررسی کنیم و این موضوع از جمله مباحثی است که از سوی سایر اعضاء نیز مورد تأکید قرار گرفت و قرار شد تا در فضایی توأم با آرامش، امنیت و رضایتمندی مناسب از طرف مردم خودمان را برای برگزاری انتخابات آتی آماده کنیم.
وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری تصریح کرد: مرحله جدیدی را از زمان‌بندی انتخابات نداریم و اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات و دستگاه‌های مرتبط با انتخابات به خصوص شورای نگهبان هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم مسیر خوب است و مشکل خاصی نداریم.
وی همچنین در زمینه تغییر استانداران نیز تصریح کرد: ارزیابی‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم که طبیعی است و اگر به این نتیجه برسیم که جابجایی و تغییر در حوزه فرمانداران و استانداران می‌تواند مؤثر باشد می‌توانیم آن را انجام دهیم البته شرایط استاندار هم در تصمیم‌گیری مؤثر است.
وی با تقدیر از اقدامات استاندار سابق نیز خاطرنشان کرد: از تلاش‌های استاندار سابق کرمانشاه تقدیر می‌کنیم اما آقای رازانی که تجربه در چند استان را داشتند قرار شد که بر سر کار بیایند تا برنامه‌ها مؤثرتر شود اما مسئله خاصی در این زمینه مطرح نبوده است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: قبلاً هم گفته‌ام در هر زمانی به این نکته برسیم که تغییر به نفع مردم و سیاست‌های دولت است آن را انجام می‌دهیم.
رحمانی‌فضلی در پایان با بیان اینکه جلسات متعددی را با شورای نگهبان داریم، خاطرنشان کرد: شخصاً جلسات متعددی را با آقای جنتی و همکارانشان داشتم و جلسات ما با شورای نگهبان در سطح کارشناسان است و رابط ما آقای امیری هستند که این امر منجر شده است تا با کمترین اختلاف نظر موضوعات را حل کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها