وقتی ایرانیان متهم به آزار جنسی زنان می شوند/ همصدایی نشریه اصلاح‌طلب با پروژه ایران هراسی

کد خبر: 447936

این هفته نامه به بهانه گزارش دو ژورنالیست زن ایتالیایی که دو هفته‌ای را در ایران سپری کرده بودند، مردان را به آزار جنسی زنان متهم کرد و تیتر ناگفته‌هایی از آزار دختران ایتالیایی در تهران را روی جلد خود قرار داد.

وقتی ایرانیان متهم به آزار جنسی زنان می شوند/ همصدایی نشریه اصلاح‌طلب با پروژه ایران هراسی
سرویس سیاسی فردا: هفته نامه اصلاح‌طلب روشن در شماره اخیر خود همصدا با پروژه ایران‌هراسی غرب، ایرانیان را متهم به آزار جنسی زنان کرد.
این هفته نامه به بهانه گزارش دو ژورنالیست زن ایتالیایی که دو هفته‌ای را در ایران سپری کرده بودند، مردان را به آزار جنسی زنان متهم کرد و تیتر ناگفته‌هایی از آزار دختران ایتالیایی در تهران را روی جلد خود قرار داد. این دو گردشگر ایتالیایی در گزارش پر سر و صدای خود که در نشریات ایتالیایی منتشر شد نوشته بودند در تمام طول این دو هفته احساس ناامنی می‌کرده‌اند و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
حسین وحدانی نویسنده یادداشت «همه راه‌ها به رم ختم می‌شود» نوشت: «آیا کسی می‌تواند منکر انواع و اقسام آزار و اذیت‌های جنسی در ایران شود؟ گمانم چنین فردی یا نمی‌داند آزار جنسی چیست یا سال‌هاست از خانه‌اش بیرون نیامده. لازم نیست دختر باشی، یک چشم و یک گوش و البته حداقلی از هوش هم کافی است که بفهمی در کوچه و خیابان، تاکسی و اتوبوس و مترو و پل عابر، در راه مدرسه و دانشگاه‌هم، چقدر فضا برای زنان این جامعه ناخوشایند و گاهی ناامن است.» و در ادامه می‌نویسد « آیا تصویری که دو دختر ایتالیایی از دو هفته اقامت در ایران داده‌اند مغرضانه و به قصد سیاه‌نمایی بوده است؟ شاید، بیشتر ما آدم‌ها بی‌طرف نیستیم و درباره دنیا پیش داوری داریم حتی ممکن است از پررنگ شدن سیاهی ها منافعی هم ببریم. اما آیا موضوعی که به این بهانه درباره‌اش حرف می‌زنیم هم مغرضانه یا دروغ است؟»
در مورد صداقت این دو نویسنده همین بس که در ایتالیایی‌ نیز با واکنش‌های متعددی رو به رو گردید و نویسندگان را دروغ‌گو خطاب کردند.
جولیا یکی از این کاربران ایتالیایی است، که در این باره نوشته: "در بیش از یک ماهی که در ایران بودم هرگز چنین تجربیاتی را که در این گزارش آمده نداشتم. از اتوبوس، مترو، هواپیما استفاده کردم، اینکه شما ایران را "یک کشور نامناسب برای زنان"معرفی کنید یک نگاه احمقانه است. در همه جا متاسفانه آزار و اذیت - علیه زنان - رخ می دهد اما نه فقط در ایران. من در ایران حس امنیت بیشتری داشتم تا در ایتالیا. این گزارش به وضوح برای بدنام کردن یک واقعیت ساخته شده است، چیزی که ما دیر یا زود باید با آن مقابله کنیم."
طنز ماجرا آنجاست که این نشریه چندی پیش پس از آنکه در پرونده‌ای مفصل یک سریال مستهجن را به مخاطبانش معرفی کرد در پاسخ‌به اعتراض‌ها در شماره ی بعدی خود به جای عذرخواهی از اقدام خود و بی توجه به اینکه IMDB معتبرترین پایگاه اینترنتی طبقه‌بندی فیلم و سریال​ نیز سریال بازی تاج و تخت را در حاوی تصاویر جنسی و خشنونت طبقه بندی کرده است به تفصیل در باب پورنوگرافی‌بودن یا نبودن ای سریال سخن گفت​ه‌اند. نویسندگان این نشریه اخرالامر پذیرفته​‌اند​ که این سریال از نظر صحنه خشونت و جنسی مرزهای بسیاری را رد کرده است لیکن چون پورن نیست.
بر اساس «قانون نحوه مجازات اشخاصی را که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌کنند» آثار سمعی و بصری "مستهجن" به آثاری گفته می‌شود که محتوای آنها نمایش برهنگی زن و مرد و یا اندام تناسلی و یا نمایش آمیزش جنسی باشد.
که داشتن چنین آثاری جرم تلقی شده است و برای تولید، تکثیر و توزیع کنندگان چنین آثاری این فرض که مصداق مفسد فی‌الارض باشند نیز قانون‌گزاری شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها