عربستان به اسارت 2 نظامی خود در یمن اذعان کرد

کد خبر: 447959

سخنگوی ائتلاف عربستان علیه یمن اذعان کرد که دو نظامی این کشور در یمن اسیر شده‌اند و سه نفر دیگر مفقود هستند.

فارس: «احمد عسیری» سخنگوی «ائتلاف عربی» علیه یمن به ریاست عربستان، دوشنبه‌شب تایید کرد که دو نظامی این کشور در یمن اسیر شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عسیری گفت: شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد دو سرباز ما زنده هستند و دستگیر شده‌اند و نزد شبه‌نظامیان حوثی گروگان هستند.
سخنگوی ائتلاف عربستان از مفقود شدن سه نفر دیگر خبر داد و گفت: سه سرباز دیگر هم در زمره مفقودان هستند و روشن نیست زنده‌اند یا اینکه نزدیک مرزها اسیر شده‌اند.
انصارالله یمن چهارشنبه گذشته تصاویری از یک اسیر عربستانی پخش کرد و این نظامی عربستانی خود را «گروهبان ابراهیم حکیم» از لشگر اول سعودی مستقر در منطقه مرزی جازان معرفی و تأکید کرد که با تعدادی از همرزمانش اسیر شده است.
عسیری که کشورش شش ماه است نقاط مختلف نظامی و مسکونی یمن را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده و این کشور را در حصر آبی، هوایی و زمینی قرار داده، انصارالله یمن را متهم کرد که معاهده ژنو برای اسرای جنگی را با انتشار تصاویر آنان نقض کرده است.
سخنگوی ائتلاف عربستان تاکید کرد که کشورش هر چه در توانش باشد به کار خواهد گرفت تا اسرایش در یمن را آزاد کند.
وزارت خارجه عُمان یکشنبه شب اعلام کرده بود که انصارالله شش اسیری که 189 روز در اسارت این جنبش بودند، تحویل این کشور داده است.
بر اساس اعلام وزارت خارجه عُمان، اسرای مذکور دو آمریکایی، سه عربستانی و یک انگلیسی بودند که با میانجی‌گری عُمان آزاد شدند.
تاکنون در حملات شش ماهه عربستان علیه یمن بیش از 2000 نفر کشته شده‌اند. برخی منابع در یمن این تعداد را بیش از چهار هزار نفر اعلام کرده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها