چین هرگونه حمایت از حملات سایبری را رد کرد

کد خبر: 448015

با وجود هشدار آمریکا به دولت چین مبنی بر توقف حمایت از حملات سایبری، رئیس جمهوری چین هرگونه حمایت دولتش را از این گونه اقدامات رد کرد.

ایسنا: شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین که به آمریکا رفته است، در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال که امروز (سه شنبه) منتشر شد، اعلام کرد: دولت چین نقشی در سرقت اسناد محرمانه تجاری ندارد و شرکت‌های بانی این اقدامات را حمایت نمی‌کند.
وی ادامه داد: سرقت سایبری اسناد محرمانه تجاری و حملات سایبری به شبکه‌های دولتی غیرقانونی هستند و جرم محسوب می‌شوند و باید براساس قانون و کنوانسیون‌های بین‌المللی مورد مجازات قرار گیرند.
رئیس جمهوری چین تاکید کرد: چین و آمریکا نگرانی مشترکی درباره امنیت سایبری دارند، ما این آمادگی را داریم که همکاری مستحکمی با آمریکا درباره این موضوع داشته باشیم.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به چین هشدار داد که باید حمایت دولت این کشور از جاسوسی سایبری متوقف شود.
وی در ادامه این مساله را یک مساله امنیت ملی دانست و آن را یک فاکتور مهم در روابط چین و آمریکا نامید.
به نوشته خبرگزاری رویترز، همچنین رایس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به عبور و مرور کشتی‌های آمریکایی در منطقه جنجال برانگیز دریای چین جنوبی گفت: آمریکا بر آزادی دریانوردی و تجارت در مسیرهای پر تردد دریایی در نواحی مورد مناقشه دریای چین جنوبی تاکید می‌کند.
وی ادامه داد: اوباما در دیدار با همتای چینی‌اش درباره این مسائل و همچنین نارضایتی آمریکا از وضعیت حقوق بشر در چین گفت‌وگو می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها