مراقب راه‌های نفوذ آمریکا باشیم

کد خبر: 448583

خطیب موقت تهران با تأکید بر مسئله هوشیاری پس از برجام گفت: باید مراقب بود که آمریکا از روزنه برجام نفوذ اقتصادی، ‌سیاسی و بدتر از اینها فرهنگی به کشورمان نداشته باشد.

مهر: آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در نماز عید سعید قربان که در دانشگاه تهران اقامه شد ضمن تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر، ‌عید غدیر خم را عید الله اکبر و عید علی‌ علیه السلام نامید.
خطیب نماز عید سعید قربان در تهران حضرت ابراهیم (ع) را تجلی صداقت و صدیق بودن توصیف کرد و افزود: حضرت ابراهیم (ع) صداقت در ایمانش را با پذیرفتن امر خدا نشان داد.
عضو هیئت رئیسه مجل خبرگان با اشاره به فلسفه عید قربان و مناسک حج اظهار داشت: نام حضرت ابراهیم ۶۹ بار و در ۲۵ سوره قرآن آمده و ایشان به ۱۸ خصلت ستوده شده است.
وی با اشاره به داستان به دنیا آمدن حضرت اسماعیل و هجرت آنها به مکه یادآور شد: پس از بازگشت حضرت ابراهیم به مکه خداوند از ایشان خواست که فرزند خود را ذبح کند و امتحان خوبی پس داد و به تعبیر عارفی «فدیناه بذبح عظیم» امام حسین علیه السلام است.
خاتمی در ادامه سخنانش با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاطر نشان کرد: شما مردم نیز در طول هشت سال دفاع مقدس صداقت خود را در ایمانتان نشان دادید و خانواده های شهدا نیز صبر و استقامت خود را در برابر بلایا و مصیبت هایی که به جانب آن‌ها وارد شد، نشان دادند و جانبازان نیز با بصیرتی که دارند همین موضوع را اثبات کردند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهید هاشمی‌نژاد، ‌شهید فکوری، ‌شهید کلاهدوز و شهید جهان‌آرا ادامه داد: این ملت، ملتی صادق است و پای جمهوری اسلامی ایستاده است و هر کس کوچکترین تعرضی به این نظام اسلامی داشته باشد سیلی محکمی از ملت ایران خواهد خورد.
خاتمی با اشاره به فضای معنوی کشور در برگزاری دعای عرفه در روز گذشته ادامه داد: ما در هفته پیش رو میلاد امام هادی(ع) را خواهیم داشت، همچنین یاد و خاطره فقیه مجاهد آیت‌آلله خزعلی را گرامی‌ می داریم، ایشان حقیقتاً آیتی درعشق به خدا بود.
خطیب موقت تهران به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی پرداخت و یادآور شد. ایشان تعریف می‌کرد که در زمانی که در کما بوده الطاف الهی در حق ایشان از زمان کودکی تا تبعید به ایشان گفته شده بود؛ ایشان می‌گفت من یک دوره مطالعه کتاب‌های الغدیر را نذر کرده‌ام و این مرد فضائل و کرامات زیادی را از جمله تبری و تولی داشت.
وی تصریح کرد: در نخستین روزهایی که مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه انتخاب شدند با وجود این‌که سنی بیشتر از ایشان داشت همواره در کنار رهبری قرار می‌گرفت و می‌گفت می‌خواهم همه بدانند که این مرد مورد تائید روحانیت است.
آیت الله خاتمی با اشاره به بازگشایی مدارس، ‌دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، ‌پاییز را بهار تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد نه اینکه محیط علمی به باشگاه سیاسی احزاب و محل یارگیری احزاب تبدیل شده و سیاست زده شود.
خطیب موقت تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زدگی هرگز و اگر دانشگاه ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود. ما انقلاب کردیم که نهادهای آموزشی ما گل بپرورند.
وی در ادامه به هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت:‌ حضور نظامیان گستاخ رژیم غاصب و جلاد صهیونیستی در مسجدالاقصی کار زشت و ناپسندی بود، اما در جهان اسلام صدایی از کسی برنیامد؛ چراکه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با گروهک‌های تروریستی مثل داعش مسلمانان را به خود مشغول کرده‌اند تا به این توجه نکنند که در گوشه‌ای از جهان اسلام چه می‌گذرد.
خاتمی ادامه داد: تاکیدی که مقام معظم رهبری به ایجاد وحدت در جهان اسلام دارند به همین دلیل است و امیدوارم تذکر رهبری گوش شنوایی نیز داشته باشد.
خطیب موقت تهران با بیان اینکه دشمنان داعش را ایجاد کردند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مدام می‌گویند وحدت جهان اسلام باید حفظ شود برای این است که این حوادث اتفاق نیفتد و امیدواریم گوش شنوایی پیدا شود.
وی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک اظهار داشت: مهم‌تر از مسئله برجام مسائل بعد از برجام است، روح برجام لغو تحریم‌هاست نه تعلیق، اگر تحریم‌ها لغو نشود اتفاق خاصی نیفتاده است.
خاتمی تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد تلقی کند که یخ‌‌های رابطه آب شده است در حالی که چنین نیست ما هنوز ۱۸۰درجه با آمریکا اختلاف داریم، کسانی که در خصوص بررسی برجام، مجلس را نیز می‌کوبند، ضد قانون اساسی و ضدرهبری عمل می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه آمریکا دشمن جهان اسلام است به برخی از این موارد اختلافی اشاره کرد و گفت: آمریکا دشمن جهان اسلام است، از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، به گروهک‌های تروریستی جان می‌دهد و نیز با حمایت از جنایت‌هایی که در یمن، ‌سوریه، عراق و بحرین صورت می‌گیرد هرگز نمی‌تواند به فکر از بین رفتن اختلافات خود با ایران باشد.
وی افزود: طراحی آمریکا برای ایران این است که بعد از تحریم‌های هسته‌ای به دنبال تحریم‌های حقوق بشری برود و هدف آنها دین ماست.
خاتمی با بیان اینکه رمز نفرت مردم ایران از برائت آمریکا، ‌برائت از مشرکین است تأکید کرد: برائت فقط مربوط به سرزمین منا نیست و هر مسلمانی باید از مشرکین برائت بجوید.
خطیب موقت تهران با تأکید بر مسئله هوشیاری پس از برجام گفت: باید مراقب بود که آمریکا از روزنه برجام نفوذ اقتصادی، ‌سیاسی و بدتر از اینها فرهنگی به کشورمان نداشته باشد.
وی ضمن تشکر از زحمات تیم ویژه برجام در مجلس خاطر نشان کرد: قانون این اختیار را به آنها داده است و رهبری نیز گفتند نمی‌شود مجلس را به حساب نیاورد لذا کسانی که در این حوزه مجلس را می‌کوبند ضد نظر قانون اساسی و ولی فقیه عمل می‌کنند.
خاتمی با بیان این‌که شعار مرگ بر آمریکا همواره ماندگار خواهد ماند، اظهار کرد: در یک کلمه، دل ما از آمریکا خون‌ است؛ چرا که از ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا امروز آمریکا لحظه‌ای از توطئه علیه ما کوتاهی نکرده است و به همین خاطر است که شعار مرگ بر آمریکا ماندگار خواهد ماند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها