وحشت تل آویو از اقدامات روسها در سوریه

کد خبر: 448592

یک رسانه عرب زبان با اشاره به اقدامات نظامی روس ها به نگرانی فزاینده رژیم اسرائیل و نشست های متوالی مسئولان نظامی این رژیم در این زمینه پرده برداشت.

مهر: شبکه المیادین در گزارشی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه آورده است: هواپیما و مهمات نظامی به فرودگاه نظامی در منطقه لاذقیه در سوریه وارد می شوند اما در تل آویو نشست های متوالی میان نظامیان ارتش رژیم اسرائیل برای بررسی اطلاعات دریافتی و تحلیل آنها و ترس از محتویات این گزارش ها برگزار می شود.
بر اساس اطلاعات موجود مقامات سوری با کمک روسها به دنبال برپایی سامانه نظامی قوی در شهرهای ساحلی به ویژه لاذقیه و طرطوس هستند و این پس از تحرکات داعش و دیگر گروه های مسلح علیه نظام سوریه است.
این اقدامات توجه همه آژانس های اطلاعاتی غرب را به خود جلب کرده است.روسها با قدرت به دنبال برپایی این سامانه و استقرار جنگنده های پیشرفته و ناوهای جنگی که قادر به حمل موشک های دوربرد است و نیز راه اندازی سامانه جنگ الکترونیک و سامانه های هجومی پیشرفته، هستند.
اما نگرانی در اسرائیل زمانی بیشتر شده است که اطلاعات رسیده به آنها حاکی است که روس ها اخیر ایستگاه های هشدار دهنده و جمع آوری اطلاعات ضد ارتش رژیم اسرائیل در مرزهای شمالی راه اندازی کرده اند و به دنبال راه اندازی سامانه های پیشرفته در سوریه برای مخدوش کردن فعالت رادارها و وسائل ارتباط جنگی هستند و احتمال دارد که سامانه های شنود اسرائیلی ها به سوی سوریه را مختل کند به ویژه که این سامانه های رژیم اسرائیل وظیفه اش جمع آوری اطلاعات از سوریه است.
نگرانی بیشتر اسرائیل از افزایش تحرکات دریایی ارتش سوریه در دریای مدیترانه است که تحرکات ارتش رژیم اسرائیل را با مشکل روبرو می کند به ویژه در زمینه جمع آوی اطلاعات و ماموریت جنگی ویژه.حتی نگرانی از این است که این تحرکات روس ها به سوء تفاهم و تبادل آتش میان ارتش سوریه و نظامیان واحد دریایی رژیم اسرائیل منجر شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها