محکومیت افسر روس به 14سال زندان در اوکراین

کد خبر: 449117

به رغم انکارهای پی‌درپی مسکو در خصوص هرگونه دخالت در مناقشه جاری در اوکراین، دولت کی‌یف افسر روس دستگیر شده در شرق این کشور را به 14 سال زندان محکوم کرد.

فارس: به رغم انکارهای پی‌درپی مسکو در خصوص عدم اعزام نیروی نظامی به مناطق تحت مناقشه در شرق اوکراین، دولت کی‌یف روز جمعه افسر روس دستگیر شده در یکی از مناطق تحت کنترل جدائی‌طلبان در شرق اوکراین را به 14 سال زندان محکوم کرد.
بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام وزارت دادگستری اوکراین، «ولادیمیر استارکوف» در روز 26 ژوئیه گذشته در حالیکه سوار بر یک کامیون حامل تجهیزات نظامی برای جدائی‌طلبان بوده، در یک پست کنترل اوکراینی در منطقه دونتسک دستگیر شده است.
«آناتولی ماتیوس» دادستان نظامی اوکراین طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرده است: «این افسر روس که به مشارکت در تهاجم علیه اوکراین تحت فرمان ستاد مشترک ارتش روسیه متهم است، به 14 سال زندان محکوم شده است.»
بنابر اعلام دولت کی‌یف، استارکوف که در سال 1987 در منطقه خاباروفسک متولد شده، اعتراف کرده که افسری فعال در ارتش سوریه بوده است.
این در حالیست که روسیه بارها و بارها ادعاهای کی‌یف و غرب در خصوص تسلیح شورشیان شرق اوکراین، اعزام نیروی نظامی به شرق اوکراین و هرگونه مشارکت در مناقشه جاری در لین منطقه را که از زمان آغاز در آوریل سال 2014 تاکنون نزدیک به 8000 کشته داشته، انکار کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها