لغو سفر سرگئی لاوروف به ونزوئلا

کد خبر: 449148

رسانه ونزوئلایی «ال موندو» گزارش داد که وزیر امور خارجه روسیه سفر خود به ونزوئلا را لغو و اعلام کرده است که در مقر سازمان ملل با رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

فارس: در حالی که وزارت ارتباطات دولتی ونزوئلا روز گذشته اعلام کرده بود که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برای بررسی و انجام برخی تعهدات کاری در ونزوئلا و دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور و «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه وارد ونزوئلا خواهد شد، وزارت امور خارجه روسیه ساعاتی قبل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر «لاوروف» به ونزوئلا از سوی وی لغو شده است.
در این بیانیه آمده است که وزیر امور خارجه روسیه و رئیس‌جمهور ونزوئلا در مقر سازمان ملل در «نیویورک» آمریکا با یکدیگر دیدار خواهند داشت و مباحث پیش‌بینی شده برای سفر لغو شده «لاوروف» به ونزوئلا را در این نشست مطرح خواهند کرد.
پیش از این قرار بود که «لاوروف» فعالیت رسمی خود در ونزوئلا را امروز و با اهدای تاج گلی به تندیس «سیمون بولیوار» آغاز کند و سپس ضمن ملاقات با مقامات بلندپایه ونزوئلا، درباره همکاری‌های این کشور و روسیه در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه صنایع دفاعی به بحث و گفت‌وگو بپردازد.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین بنا داشت که برای اطلاع از برنامه رئیس جمهور ونزوئلا برای تشکیل جلسه سران کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) به دیدار «مادورو» برود.
چند هفته‌ای است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و همتای ونزوئلایی وی بر ضرورت بررسی سقوط قیمت نفت طی یک اجلاس جهانی تأکید می‌کنند.
«لاوروف» و «مادورو» برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در «نیویورک» آمریکا حضور دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها