انتخابات سرنوشت‌ساز کاتالونیا امروز برگزار می‌گردد

کد خبر: 449313

منطقه کاتالونیا امروز (یک‌شنبه) میزبان انتخاباتی است که بیش از پنج میلیون نفر می‌توانند در آن شرکت کنند.

ایسنا: قرار است امروز انتخابات پارلمانی در کاتولونیا برگزار شود. حامیان استقلال کاتالان به این انتخابات به چشم رفراندوم استقلال می‌نگرند.
این یکی از مهم‌ترین انتخابات این منطقه از سال ۱۹۸۰ میلادی تاکنون است که در صورت پیروزی مطلق احزاب خواهان جدایی و استقلال، این منطقه از اسپانیا می‌تواند شتاب تازه‌ای به روند استقلال کاتالونیا از اسپانیا بدهد.
احزاب "همه با یکدیگر"، "اتحاد مردمی"، "کاتالونیا: بله می توانیم" و حزب شهروندی از جمله احزاب عمده در این انتخابات هستند.
به گزارش یورو نیوز،‌ یکی از مخالفان جدایی می‌گوید: من فکر می کنم پس از اتفاقاتی که سال گذشته افتاد این انتخابات اهمیت زیادی دارد. معتقدم این انتخابات می تواند باعث تحولات اساسی شود. دیگری می گوید: من موافق جدایی نیستم و می خواهم اسپانیایی هم بمانم.
پیش‌تر، هزاران تن از مردم اسپانیا در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در کاتالونیا برای برگزاری تظاهرات استقلال در بارسلونا تجمع کردند.
قرار بود در نوامبر سال گذشته به ابتکار آرتور ماس، رییس منطقه کاتالونیا همه پرسی استقلال برگزار شود اما دادگاه قانون اساسی اسپانیا با این همه پرسی مخالفت و اعلام کرد برگزاری همه پرسی استقلال خلاف قانون اساسی این کشور است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها