عربستان به بازوی توانمند اسراییل تبدیل شده است

کد خبر: 449414

عربستان به دلیل همنشینی و همسویی بیش از حد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اطاعت بی چون و چرا از دستور العمل های تلاویو به بازوی توانمند این رژیم اشغال گر در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است .

تسنیم: محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به موضوع "آل سعود مسخ شده است" پرداخت.
با وقوع سومین اتفاق ناگوار برای حجاج در مراسم حج امسال همه جا صحبت از بی کفایتی عربستان در اداره مناسک حج است ولی اگر کمی با دقت بیشتر رفتار اخیر عربستان در منطقه را رصد کنیم به خوبی متوجه می شویم که عربستان به دلیل همنشینی و همسویی بیش از حد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اطاعت بی چون و چرا از دستور العمل های تلاویو به بازوی توانمند این رژیم اشغال گر در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است .
کارشناسان معتقدند نوع و شدت بمباران مردم مسلمان یمن که حتی در ماه های حرام نیز ادامه یافت به مراتب نسبت به بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ های اخیر با مردم فلسطین شدید تر و سبوعانه تر است و دامنه این مسلمان کشی روز به روز گسترده تر می شود .
به عبارت ساده تر کشتار مسلمانان و ریختن خون مسلمین از عادت های قدیمی و از اداب و رسوم رژیم صهیونیستی است و این خونریزی از سفارشات موکدی است که در کتب تحریف شده یهود وجود دارد و قابل کتمان نیست .
در سال های اخیر عربستان سعودی به یک رباتی تبدیل شده است که انگار کنترل و برنامه ریزی ان توسط نتانیاهوو دیگررهبران اسرائیل انجام می شود حکام سعودی اگر چه لباس وظاهر عربی اسلامی دارند ولی همه اقدامات و موضع گیری های آنها در تحولات منطقه حاکی از این است که این ربات کاملا همسو و مطابق با نظر رژیم اشغالگر صهیونیستی حرکت می کند .
با این رویکرد شاید بتوان اتفاقات تلخی را که در حج امسال شاهد هستیم را بهتر تحلیل کرد سقوط جرثقیل به دلیل طوفان و ماجرای مصدوم شدن حاجیان در قطار و فوت شهادت گونه حجاج درمنی اتفاقاتی نیست که بتوان همه آن ها را در واژه بی کفایتی و سوء مدیریت خلاصه کرد و به نظر میرسد موضوع فراتر از آن چیزی است که در خبر ها تکرار می شود.
آقای عبدالباری عطوان که از نویسندگان صاحب نام جهان عرب بشمار می رود در ماجرای مربوط به مهاجرین سوری و ستمی که بر این مردم بیگناه رواداشته می شود به نکته ظریفی اشاره میکند و متذکر میشود که چرا در حالی که کشورهای اروپایی مامن و پناه گاه مهاجرین عرب شده است و این مهاجرین مسیر چند صد کیلومتری را برای رسیدن به المان و اتریش طی می کنند چه بر سر جهان اسلام و عربستان سعودی آمده است که حتی یک نفر از این مهاجرین راهی عربستان نمی شوند و عربستان که داعیه دار رهبری جهان عرب را دارد از پذیرش حتی یک نفر از این آوارگان امتناع می ورزد .
اگر این تحلیل درست باشد که عربستان به بازوی اجرایی و عملیاتی اسرائیل تبدیل شده است درست باشد نه تنها می توان بستن مسیرها بر روی حجاج و بمباران مردم بیگناه یمن و حمایت بیدریغ از گروه های تروریستی را به درستی تحلیل کرد بلکه زنگ خطری به صدا در میاید از دیگر اقداماتی که این کشور در این پارادایم در اینده ممکن است به انجام برساند.
به دیگر سخن اسرائیل امروز از کانون توجهات فاصله گرفته است و با کمترین هزینه در حال رسیدن به مقاصد سیاسی خود در منطقه است و همه این حاشیه امنی که امروز برای اسرائیل فراهم شده است مرهون فعالیت ها و اقدامات سیاسی عربستان در منطقه است و کاملا قابل پیش بینی است که این سلسله اقدامات که برخی آن را شتابزده گی و بی تدبیری می دانند میتواند دامنه گسترده تری را در بر گیرد که لازم است در کوتاه ترین زمان ممکن برای ان فکری کرد .
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها