مسکو به استفاده از روش‌های استالین روی آورده

کد خبر: 449458

در پی اظهارات سفیر روسیه در لهستان درخصوص مسئولیت ورشو در جنگ جهانی دوم، لهستان نیز ضمن احضار این سفیر مدعی روی آوردن روسیه به شیوه‌های دوران استالین شد.

فارس: پس از آنکه سفیر روسیه روز شنبه لهستان را به عنوان یکی از مسئولان جنگ جهانی دوم خواند، ورشو نیز در اقدامی تلافی جویانه مدعی شد که مسکو به شیوه های فریبکاری دوران استالین روی آورده است.
وزارت امور خارجه لهستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات سفیر روسیه در لهستان به عنوان یکی از نمایندگان عالیرتبه دولت روسیه واقعیت تاریخی را زیر سوال برده و نمایانگر تفسیرهای بسیار فریبکارانه منطبق بر دوران استالین و دوران کمونیستی است.
بر اساس این گزارش، «سرگی آندریوف» سفیر روسیه در لهستان روز شنبه طی اظهاراتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی لهستانی TVN24، لهستان را به مانع تراشی در ایجاد ائتلاف علیه آلمان نازی متهم کرده و آن را از مسئولان فاجعه سپتامبر 1993 دانست.
وی همچنین روابط حال حاضر دو کشور را بدترین تجربه تاریخ دیپلماتیک روسیه و لهستان از سال 1945 تاکنون توصیف کرد و ظرف لهستانی را مسئول این سردی روابط دانست.
این اظهارات در حالی عنوان شد که سفیر روسیه در ورشو چندی بعد به دلیل اظهاراتش درباره نقش این کشور در جنگ جهانی دوم از سوی وزارت خارجه لهستان احضار شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها