موگرینی: به تعهدات در قبال رفع تحریم ایران پایبندیم

کد خبر: 450041

مسؤول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد میزبان جلسه ای با محوریت عمل به توافق هسته ای ایران و مرور مسائل منطقه ای از جمله حل بحران سوریه بود.

مهر: «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشستی که دیروز دوشنبه با وزرای امور خارجه ایران و ۱+۵ داشت، اظهار امیدواری کرد که اجرای توافق هسته ای ایران تا اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ محقق شود.
وی پس از پایان این نشست در مصاحبه با خبرنگاران از عزم اتحادیه اروپا برای عمل به تعهداتش در زمینه رفع تحریم های ایران سخن گفته و اظهار داشت که اتحادیه برای برداشتن گام های بعدی منتظر اعلام نظر مجلس ایران در قبال توافق هسته ای به دست آمده در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ تیرماه) است.
موگرینی در ادامه گفت: ما درباره اقدامات متفاوتی که کشورهای مختلف در زمینه اجرای توافق هسته ای و نحوه عمل به تعهداتشان انجام خواهند داد به تبادل نظر پرداختیم. این روندی است که از سوی تمامی کشورهایی که نقش مؤثری در اجرای توافق هسته ای دارند، دنبال خواهد شد.
علاوه بر این، مسؤول هماهنگی اتحادیه اروپا از تبادل نظر وزرای امور خارجه ۱+۵ با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در قبال بحران سوریه سخن گفت و در ادامه اتکای هرچه بیشتر به راهکارهای دیپلماتیک از امکان برگزاری نشست های آتی با ایران در این زمینه خبر داد.
موگرینی در این باره گفت: مسئله مهم تلاش برای گرد هم آوردن همه بازیگران جهانی و منطقه ای است.
ناگفته نماند که ایران و روسیه همواره بر لزوم استناد به راهکار سیاسی برای برگرداندن صلح و ثبات به کشور سوریه تاکید کرده و ادامه حضور «بشار اسد» در راس قدرت را تنها راه حل منطقی برای حل مشکل می دانند.
از سویی، هر گونه همکاری با ایران برای برون رفت از بحران سوریه با مخالفت عربستان سعودی مواجه خواهد شد که در همکاری با دیگر شرکای منطقه ای از جمله ترکیه گروه های مخالف سوری و داعش را به سرنگونی دولت دمشق تشویق می کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها