دیدار مسئولان روسیه و کوبا در نیویورک

کد خبر: 450072

رسانه کوبایی «کوبادباته» گزارش داد که رؤسای جمهور روسیه و کوبا در راستای تقویت روابط دو جانبه 2 کشور با یکدیگر دیدار کردند.

فارس: «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند و درباره تقویت روابط دو جانبه دو کشور به بحث و گفت‌‌وگو پرداختند.
در این دیدار «کاسترو» ضمن اشاره به تفاوت سخنرانی‌های «پوتین» با سخنرانی رؤسای جمهور دیگر کشورها همچون «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، به رئیس جمهور روسیه گفت که سخنرانی‌های وی در شرایط گوناگون همواره تاثیر گذار بوده و مورد تحسین دیگران قرار گرفته است.
رئیس جمهور کوبا در این دیدار ضمن تاکید بر روابط خوب «مسکو» (پایتخت روسیه) و «هاوانا» (پایتخت کوبا) از گذشته‌های دور، نسبت به گسترش روابط دو جانبه دو کشور در آینده‌ای نزدیک، ابراز امیدواری کرد.
رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود از شرایط مناسب روابط دو جانبه دو کشور در زمینه‌های گوناگون، ابراز رضایت کرد.
«پوتین» که پس از 10سال غیبت در اجلاس‌های مجمع عمومی سازمان ملل، امسال در هفتادمین اجلاس شرکت کرد، در دیدار با «کاسترو» بر اهمیت گسترش و شکوفایی روابط دیپلماتیکی دو کشور تاکید کرد.
رئیس جمهور روسیه ضمن یادآوری زمینه‌های گوناگون همکاری بین دو کشور همچون بخش‌های مربوط به انرژی و تولید ماشین آلات صنعتی، اذعان داشت که کوبا و روسیه می‌توانند با گسترش همکاری‌های دوجانبه در هر کدام از این زمینه‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند.
در ماه مه سال جاری (اردیبهشت ماه) «پوتین» و «کاسترو» طی نشستی در «مسکو» به بررسی راهکارهای پیشبرد دستور کار همکاری دو جانبه پرداختند و بر تقویت همکاری‌های استراتژیکی بین دو کشور تاکید کردند.
رؤسای جمهور روسیه و کوبا در «مسکو» ضمن بررسی روابط دوجانبه خود در زمینه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی در مورد همکاری‌های اخیر بین 2 کشور به گفت‌وگو پرداخته و نقطه نظرات خود در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث قرار دادند.
چندی پیش روسیه نیز بر لزوم لغو تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه کوبا که جدای از خسارات انسانی، بیش از 116 بیلیون و 550میلیارد دلار به اقتصاد کوبا خسارت زده، تاکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها