امیر کویت به عربستان برای برگزاری موفق حج تبریک گفت

کد خبر: 450195

امیر کویت در پیامی به پادشاه عربستان آنچه آن را «برگزاری موفق» حج نامید، به وی تبریک گفت.

فارس: پس از آنکه پنجشنبه گذشته (25 سبتامبر) ساعتی قبل از انتشار خبر فاجعه «منا»، «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست وزیر بحرین در اقدامی زودهنگام، آنچه آن را «موفقیت مقامات عربستان در برگزاری موفق حج» نامید، تبریک گفت (+)، اکنون امیر کویت نیز این مسئله را به شاه سعودی تبریک گفت.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت: شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کشور کویت در تلگراف تبریکی به مناسبت پایان موسم حج 1436 برای ملک سلمان خادم الحرمین الشریفین... ارسال کرد».
طبق این گزارش، امیر کویت «تبریک خالصانه» خود را به دلیل «موفقیت بزرگ برگزار موسم حج امسال» به شاه عربستان سعودی گفته و از «تلاش‌های شخصی و دولت حکیم» عربستان سعودی تقدیر کرده است.
امیر کویت در این پیام همچنین به «خدمات‌رسانی و فراهم‌سازی وسایل راحتی و توجه ویژه پزشکی به حجاج سخن گفته» حال آنکه موسم حج امسال شاهد بیشترین آمار تلفات و کشته شدن حجاج بیت الله الحرام بود.
در این نامه هیچ اشاره‌ای به حوادث امسال موسم حج مانند سقوط جرثقیل و کشته شدن بیش از 100 زائر و حاجی، آتش گرفتن هتل محل اقامت حاجیان مصری، حادثه فاجعه‌آمیز منا و دیگر اتفاقات که سبب شد نزدیک به 2000 حاجی کشته شوند نشده است.
پیش از این نیز پنجشنبه گذشته خبرگزاری رسمی بحرین پس از انتشار پیام تبریک نخست‌وزیر به شاه عربستان، این خبر را به دلیل حادثه منا از خروجی خود حذف کرده بود
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها