ادامه تظاهرات سراسری در عراق علیه فساد اداری

کد خبر: 451155

مردم استان‌های مختلف عراق بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده در این استان‌ها خواهان اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد در نهادهای دولتی شدند.

ایسنا: ده‌ها تن از ساکنان استان "کربلا" با برگزاری تظاهرات گسترده در این استان خواهان اجرای اصلاحات دولتی و مبارزه با فساد مالی و اداری شدند.
ساکنان استان‌های "واسط"، "الناصریه" و "ذی قار" نیز با برگزاری تظاهرات مشابه، محاکمه مسئولان فاسد در نهادهای دولت و اجرای اصلاحات بیشتر در این نهادها را خواستار شدند. آن‌ها همچنین به وضعیت نامناسب خدمات رسانی در کشور اعتراض کردند.
به دنبال اعتراضات گسترده مردمی در عراق علیه فساد و کمبود خدمات اساسی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دست به اصلاحات گسترده و بی سابقه در نظام سیاسی این کشور زد اما به نظر می‌رسد برای اجرای این اصلاحات با مشکلاتی مواجه شده است.از جمله مهم‌ترین اصلاحات ایجاد شده لغو معاونت‌های رئیس‌جمهور و نخست وزیر بود که با مخالفت ایاد علاوی، معاون سابق رئیس‌جمهور و چند تن دیگر از شخصیت های سیاسی مواجه شد.
ساکنان استان "بغداد" نیز با تجمع در میدان "التحریر" دولت و پارلمان را به تعلل در اجرای اصلاحات متهم کردند و خواهان تحت پیگرد قرار دادن مسئولان فاسد دولت شدند.
تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌های عراق شعارهایی را در محکومیت فساد در کشور سر دادند و بر ادامه تظاهرات خود تاکید کردند.
این تظاهرت در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار شد اما درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ نداد.
در استان‌های "الدیوانیه"،" میسان"، "بصره"،" بابل"، "نجف" و "المثنی" نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت فساد برگزار شد.
تظاهرکنندگان در استان المثنی بر مخالفت خود با استاندار جدید تاکید کرده و خواهان منحل شدن شورای استانداری شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها