درگیری قریب الوقوع میان تروریست‌های داعش

کد خبر: 451975

یک رسانه عراقی از شکاف عمیق در داعش و در معرض فروپاشی قرار گرفتن این گروهک و تقسیم آن به دو گروه در عراق و سوریه خبر دادند.

تسنیم: روزنامه الصباح عراق امروز اعلام کرد: سرکرده های داعش، ابوبکر البغدادی را از سرکردگی این گروهک عزل کرده اند.
این روزنامه نوشت: پیروزی های اخیر نیروهای امنیتی و مردمی و ورود روسیه و کشورهای دیگر به جنگ علیه تروریسم نوعی بی ثباتی در میان داعش ایجاد کرده است و از همین رو سرکرده های داعش تصمیم به عزل ابراهیم عواد السامرایی موسوم به ابوبکر البغدادی از سرکردگی این گروهک و برگزاری نشست شورای مشورتی بای انتخاب جایگزین وی گرفتند اما البغدادی دستور عزل شماری از این سرکرده ها و برکناری تعدادی دیگر را داد و سرکرده های دیگری را مامور اداره امور کرد.
الصباح اعلام کرد: این وضعیت سبب ایجاد دودستگی در میان داعش شده است و این گروه را به دو دسته عراق و سوریه تقسیم کرده است که باید منتظر درگیری میان گروه عراق و سوریه بر سر تصاحب چاه های نفتی و آنچه بیت المال داعش نامیده باشد ماند.
این رسانه عراقی بیان کرد: عملیات نظامی و حملات هوایی اخیر برای آزادی مناطق تحت اشغال اوضاع را تغییر داده است و نیروهای امنیتی و مردمی عراق دست به پیشروی هایی زده اند و این حالتی از رعب و وحشت در میان داعش ایجاد کرده است علاوه بر آزاد سازی مناطق جدیدی از لوث داعش الانبار در موصل نیز ساکنان دست به اقداماتی علیه داعش زده اند و پرچم داعش را پاره و پرچم عراق را جایگزین آن کرده اند.
الصباح نوشت: به اعتقاد کارشناسان این وضعیت دودستگی موجب تضعیف داعش و فروپاشی آن می شود به ویژه که با قطع شدن منابع مالی این گروهک، آنها به دنبال یافتن منابع مالی هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها