احتمال هدف قرار گرفتن جنگنده‌های روسیه برفراز ترکیه

کد خبر: 452131

وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که ورود جنگنده‌ روسیه به حریم هوایی ترکیه که به عنوان متحد ناتو محسوب می‌شود، تحریک کننده است و احتمال اینکه این جنگنده‌ها هدف ارتش ترکیه قرار بگیرند زیاد است.

ایسنا: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که به شیلی سفر کرده گفت: ما به شدت درباره ورود جنگنده روسیه به حریم هوایی ترکیه نگران هستیم چرا که ترکیه براساس قوانین بین‌المللی حق دارد این جنگنده‌ها را هدف قرار داده و ساقط کند.
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: من با فریدون سینرلی اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت‌وگو کرده و با مقامات ارشد آنکارا به رایزنی پرداختم و به دنبال این هستیم که روسیه را مجبور کنیم تا درباره عملیاتی که در سوریه انجام می‌دهد، واضح و شفاف رفتار کند.
وی با اشاره به تلاش‌های وزارت دفاع آمریکا برای ایجاد مکانیزم موسوم به "کاهش درگیری و تنش" با فرماندهان روس گفت: این دقیقا همان چیزی است که ما نسبت به آن هشدار داده‌ایم و به دنبال مذاکرات اولیه با دولت مسکو درباره جلوگیری از درگیری‌ها و تنش‌های اتفاقی و تصادفی هستیم.
جان کری که در کنگره شیلی سخنرانی می‌کرد در ادامه صحبت‌هایش گفت: مذاکرات با مسکو همچنان ادامه دارد و ما به دنبال یافتن راه حلی سریع هستیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها