دادگاه آمریکا به نفع آرژانتین رأی داد

کد خبر: 452257

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که یک دادگاه آمریکایی در مورد مسئله مورد مناقشه آرژانتین با صندوق کرکس، بار دیگر به نفع این کشور رأی صادر کرده است.

فارس: یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا روز گذشته با صدور رأی به نفع آرژانتین در مورد مسئله مورد مناقشه این کشور با صندوق کرکس، ممنوعیت برداشت پول از سپرده‌های بانکی آرژانتین در بانک «نیویورک میون» آمریکا را اعلام کرد.
بر اساس رأی جدید، دادگاه آمریکا رأی صادر شده از سوی «توماس گریسا» قاضی پیشین این پرونده مبنی بر برداشت 539 میلیون دلار از حساب‌های پس‌انداز آرژانتین در بانک «نیویورک میون» برای پرداخت بدهی‌های این کشور را باطل اعلام کرد.
دادگاه تجدیدنظر آمریکا با تأیید مجدد رأی صادر شده از سوی همین دادگاه در اکتبر 2014، بار دیگر خاطرنشان کرد که طلبکاران آرژانتین به هیچ وجه حق تصرف دارایی‌های سپرده‌گذاری شده این کشور در آمریکا را نخواهند داشت.
پیش از این نیز دادگاهی در «نیویورک» آمریکا ضمن صدور رأی به نفع آرژانتین در مسئله مورد مناقشه این کشور با صندوق کرکس، درخواست این صندوق مبنی بر توقیف اموال و دارایی‌های بانک مرکزی آرژانتین را رد کرده بود.
در تاریخ 10 آگوست (19 مرداد) نیز دادگاه دیگری در آمریکا تصمیم «توماس گریسا» قاضی آمریکایی مبنی بر پرداخت 700 میلیون دلار اضافه بر بدهی‌های آرژانتین را لغو کرد و به سرزنش «گریسا» برای صدور این رأی پرداخت.
به گزارش فارس، آرژانتین درگیر کشمکش با صندوق کرکس است؛ این صندوق از «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین می‌خواهد که رأی قاضی «گریسا»، قاضی دادگاه فدرال در «نیویورک» که آرژانتین را موظف به پرداخت 1330 میلیون دلار به صندوق کرکس در ازای بدهی‌های خود از سال 2001 می‌کند را بپذیرد.
صندوق کرکس در زمانی که اوراق قرضه آرژانتین در ارزان‌ترین قیمت بوده، آن‌ها را خریداری کرده و در حال حاضر خواستار دادن آن‌ها به آرژانتین با 100 درصد ارزش افزوده می‌باشد.
این کشور آمریکای جنوبی در حال بازپرداخت 93 درصد بدهی‌های عمومی خود می‌باشد و 7 درصد باقی مانده آن در دست طلبکارانی است که هیچ‌گونه از معادلات آرژانتین در سال‌های 2005 و 2010 را قبول ندارد؛ این موضوع به درگیری‌های قضایی فراوانی مبدل شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها