خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فاجعه خواهد بود

کد خبر: 452641

وزیر اقتصاد آلمان ضمن تاکید بر این مساله که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم برای لندن و هم برای اروپا یک فاجعه خواهد بود اعلام کرد، حاضر است برای نگه داشتن انگلیس در این اتحادیه هر کاری بکند.

ایسنا: ولفانگ شویبله، وزیر اقتصاد آلمان طی سخنرانی خود در دانشگاه "ساینس پو" در پاریس در این باره گفت: من امیدوارم ما بتوانیم انگلیس را برای ماندن در اتحادیه اروپا مجاب کنیم چرا که خروج آن از این اتحادیه برای انگلیس و اروپایی‌ها یک فاجعه خواهد بود.
شویبله همچنین نسبت به پیوستن لندن به حوزه یورو طی سال‌های آتی ابراز امیدواری و خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که این مساله زمان می‌برد.
این در حالی است که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به دنبال بازنگری در اصول عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا پیش از برگزاری رفراندوم تا پایان 2017 است.
کامرون گفته است که وی به دنبال تغییرات مرزی بیشتر از جمله حفاظت از استقلال، تجدید تعهد اتحادیه اروپا مبنی بر "اتحادی نزدیک‌تر"، محدود کردن دسترسی مهاجران به این کشور و افزایش رقابت است.
تا همین اواخر نیز نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند که مخالفان خروج از اتحادیه اروپا در اکثریت هستند اما دو نظرسنجی تازه نشان می‌دهند که کمپین ضد اتحادیه اروپا در حال پیشروی هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها